وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) برای کاستن از جنگ لفظی میان این کشور با کره شمالی تصریح کرد که ایالات متحده به دنبال پایانی دیپلماتیک برای بحران اتمی فزاینده با پیونگ یانگ است.

به گزارش مرور نیوز، ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفرش به دهلی پس از گفتگو با همتای هندوستانی خود گفت: ما ظرفیت بازدارندگی در مقابل تهدیدهای خطرناک کره شمالی را داریم اما می‌خواهیم از روش‌های دیپلماتیک خود برای حل این مساله استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این هدف ماست که از روش‌های دیپلماتیک استفاده کنیم و من بر این باورم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در این باره کاملا شفاف است.

ترامپ و رهبر کره شمالی مکررا در روزهای اخیر به جنگ لفظی با یکدیگر پرداخته و کره شمالی گفته است که آمریکا به صورت علنی علیه پیونگ یانگ اعلان جنگ کرده است.

اعمال فشار آمریکا علیه کره شمالی از طریق کانال‌های دیپلماتیک

ماتیس ادامه داد: آمریکا به اعمال فشار علیه رهبری کره شمالی از طریق کانال‌های دیپلماتیک ادامه می‌دهد. ما این کار را از طریق سازمان ملل انجام می‌دهیم. شما شاهد قطعنامه‌های سازمان ملل علیه کره شمالی بوده‌اید.

وی همچنین گفت که هیچ تحمل و صبری برای پناهگاه‌های امن تروریست‌ها وجود ندارد و قول داد تا با هند برای پایان دادن به این مساله همکاری داشته باشد.

وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با رهبران هند گفت که هدفش از این سفر تقویت روابط نظامی میان دو کشور است.

هند مدت هاست که پاکستان را به پناه دادن به تروریست ها و کمک کردن به آنها متهم می‌کند.