وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 180 داعشی از جمله "ابوعمر شیشانی" یکی از سرکرده های داعشی در حملات هوایی این کشور در دیرالزور، البوکمال و المیادین سوریه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حملات هوایی این کشور در دیرالزور، البوکمال و المیادین سوریه 180 داعشی از جمله ابوعمر شیشانی از سرکرده‌های این گروه کشته شدند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) تصریح کرد، طی 24 ساعت گذشته 40 تروریست از تاجیکستان و عراق کشته، مرکز پیشتیبانی و نیز هفت دستگاه خودروی مجهز به سلاح‌های سنگین آنها منهدم شده است.

کوناشنکوف ادامه داد: 80 فرد مسلح در بین آنها 9 تن از شمال قفقاز بودند که در اطراف المیادین به هلاکت رسیده و 18 خودروی مجهز به سلاح سنگین و سه انبار سلاح آنها نیز منهدم شده‌اند.

این ژنرال روس افزود: در نتیجه حملات روسیه در جنوب دیر الزور بیش از 60 فرد مسلح از کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق، تونس و مصر کشته و 12 خودروی آنها منهدم شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌هایی که از کشورهای شمال قفقاز بودند ابو عمر شیشانی (چچنی)، علاء الدین شیشیانی، صلاح‌الدین شیشانی هستند.

روسیه طی روزهای اخیر حملات هوایی علیه داعش در دیرالزور را تشدید کرده و طی عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری منطقه بادیه تعدادی زیادی از سرکرده‌های داعش کشته شده‌اند.

کنترل بخش‌های وسیعی از داخل شهر المیادین در دست ارتش سوریه

جنگ بادیه سوریه در حالی ادامه دارد که ارتش سوریه و هم‌پیمانانش وارد شهر المیادین شده و کنترل بخش‌های وسیعی از داخل این شهر را در دست گرفته‌اند. ارتش سوریه کنترل قلعه باستانی الرحبه، ورودی غربی شهر المیادین را در دست گرفته و بعد وارد این شهر شده است.

المیادین دومین مخفیگاه بزرگ داعش در حومه دیرالزور و بادیه سوریه بعد از البوکمال است و شش روز شاهد درگیری میان ارتش سوریه و داعش بوده است. وزارت جنگ داعش که توسط یک مسؤول تاجیک اداره می‌شود در داخل این شهر قرار دارد.

این پیشروی ارتش سوریه و هم‌پیمانانش همزمان با عقب‌نشینی نیروهای نخبه داعش از مسیر السخنه کباجب صورت گرفته است.

سیطره کامل بر شهر المیادین به این معناست که ارتش سوریه روستاها در مناطق اطراف کرانه غربی رود فرات را از البوکمال جدا کرده و این رود دیگر تنها راه گریز داعشی‌ها خواهد بود و در نتیجه ارتش سوریه به پایان دادن به حضور داعش در خاک این کشور نزدیک می‌شود.

از سوی دیگر عملیات نظامی در شمال دیرالزور و داخل شهر در میان عقب‌نشینی تروریست‌های داعش و بازداشت‌ها ادامه دارد و ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به سیطره کامل بر حطله فوقانی و حطله تحتانی در حومه شمالی دیرالزور نزدیک می‌شوند. سیطره بر این روستاها به معنای این است که ارتش سوریه تنها مسیر امداد داعش تا پل السیاسه را قطع کرده و در نتیجه محله‌های شمالی این شهر در واقع در حکم سقوط کرده هستند.

همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه داعش فرماندهانش را از شهر المیادین دیرالزور به البوکمال انتقال داده است.