شماری از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا می گویند این مرجع قانونگذاری طی هفته های آینده مصوبه تحریم های غیر هسته ای ایران را تصویب خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از هیل، 4 عضو مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش برای تصویب مصوبه فراحزبی در راستای اعمال تحریم های غیر هسته ای علیه ایران خبر دادند.

در همین راستا «کوین مک کارتی» رئیس اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان، «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی، «مک ثورنبری» رئیس کمیته نیروهای مسلح و «لیز چنی» نماینده ایالت «وایومینگ» با صدور بیانیه ای از همکاری با ترامپ برای رسیدگی به توافق هسته ای ایران سخن گفته اما بر ماهیت غیر هسته ای مصوبه تحریم‌ها تاکید کردند.

در این بیانیه می خوانیم: در راستای همکاری با ترامپ، گامی مهم در مجلس نمایندگان برداشته و مصوبه ای را تصویب می‌کنیم که هدف از آن افزایش تحریم هایی است که با برجام ارتباطی ندارند و حمایت از تروریسم (!) و برنامه موشک های بالستیک ایران را پوشش می‌دهند.

از سوی دیگر، «پل رایان» سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا هم در تایید سخنان ترامپ، برجام را ناقص خواند و خواستار اعمال تغییرات در آن شد.

گفتنی است ترامپ دیروز جمعه از تایید برجام سرباز زد و مدعی شد اگر کنگره تغییرات مورد نیاز را اعمال نکند، از توافق هسته ای ایران خارج خواهد شد.