'فابین هامیلتون'، وزیر در سایه صلح و خاورمیانه و عضو حزب کارگر انگلیس در مصاحبه اختصاصی با تارنمای میدل ایست آی با بیان این که عربستان مسئول بمباران ها و فجایع یمن است، گفت: باید مانع فروش سلاح از سوی دولت انگلیس به عربستان شویم.

به گزارش مرور نیوز، در حالی که دولت انگلیس از سوی افکار عمومی به دلیل فروش سلاح به عربستان تحت‌فشار قرار دارد، هامیلتون افزود: ما نباید به دولت هایی که از سلاح برای سرکوب های داخلی و یا جنگ های خارجی استفاده می کنند، سلاح بفروشیم.
وی با بیان اینکه 'توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل بمباران یمن، شامل همه کشورهایی که در جنگ یمن دخیل بوده اند، می باشد' افزود: من بر این باورم که وظیفه ما فراهم کردن تسلیحات برای جنگ های نیابتی نیست و مشخصا چهار کشور امارات, بحرین، کویت و مصر نیز در این موضوع دخیل هستند و معنای این سخن، دقیقا تحریم فروش سلاح به این کشورها نیز است.
این سیاستمدار انگلیسی در بخش دیگری از مصاحبه خود با ابراز عصبانیت شدید از ناکامی لندن در پیگیری یک راه حل دیپلماتیک برای درگیری در یمن تاکید کرد: از 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس خواسته ام تا با ایفای نقشی فعال و پویا در سازمان ملل، راه حلی را برای توقف جنگ در یمن و به دیگر سخن، تجاوز به یمن را پیگیری کند.

جنگ یمن

کشتار مردم در یمن یک جنایت جنگی  


وی تصریح کرد: فاجعه انسانی در یمن که در حال وقوع است، تراژدی ای است که فراتر از تخیل بشری در حال رخ دادن است. مردم یمن نمی توانند هیچ سخنی در دفاع از خود ابراز کنند و کسی نیز وجود ندارد که از آنان دفاع کند، حال آنکه انگلیس دارای کرسی در شورای امنیت سازمان ملل است. پس بیایید از آن بهره لازم را ببریم.
هامیلتون اظهار داشت: حزب کارگر به تازگی بحث های مفصلی را با کنشگران مدنی در موضوع ایجاد وزارت صلح و خلع سلاح داشته و افزون بر آن، همه صادرات سلاح باید ابتدا در یک کمیته پارلمانی (در انگلیس) به تایید برسد و آنگاه تحت نظارت دولت کار (مورد حمایت حزب کارگر)اجرایی شود.
وزیر در سایه صلح و خاورمیانه کابینه حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین افزود: معنای این سخن آن نیست که دولت کار در موضوع دفاعی، ضعفی خواهد داشت؛ ما باید از ارزش ها و دولت- ملت خود دفاع کنیم، اما با این حال، شخصا بر این باورم که هرگز نباید اینگونه تسلیحات را به کشورهای خارجی بفروشیم.