اتحادیه اروپا پس از برگزاری نشست وزیران خارجه خود در بیانیه‌ ای اعلام کرد: اتهامات معتبری درباره نقض حقوق بشر از جمله حمله وحشیانه به کودکان در میانمار رخ داده که باید مورد بررسی قرار گیرد و عاملان جنایت در میانمار محاکمه شوند.

به گزارش مرورنیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا اعلام کرد که عاملان جنایت در میانمار باید به پای میز محاکمه آورده شوند و همچنین این نهاد در حال بررسی همکاری دفاعی در زمینه خشونت ها در این منطقه است.

در بیانیه‌ منتشره پس از برگزاری نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در این باره آمده است: اتهامات معتبری در زمینه نقض حقوق بشر و آزار و اذیت ها از جمله حمله وحشیانه به کودکان رخ داده که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

 

گفتنی است، از 25 آگوست سال جاری میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آن ها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد چند صد هزار نفری از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند.