نمایندگان پارلمان افغانستان اعلام کردند که به دلیل اعلام استراتژی جدید واشنگتن، دولت اسلام‌آباد وارد جنگ جدیدی با کابل شده است در عین حال آمریکا باید در برابر پاکستان اقدامات لازم را انجام دهد.و نباید در این مورد بی تفاوت باشد

به گزارش مرور نیوز ،«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان در واکنش به حملات اخیر در این کشور اعلام کرد که ادامه این وضعیت به صلاح این کشور نیست و حکومت وحدت ملی نیز باید این موضوع را به عنوان هشدار جدی در نظر بگیرد.

وی افزود اختلافات سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله باعث مشکلاتامنیتی در این کشور شده است و رهبران حکومت وحدت ملی باید برای وفاق سیاسی در این کشور تلاش کنند.

برخی دیگر از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز تصریح کردند پس از اعلام استراتژی جدید واشنگتن، دولت اسلام‌آباد وارد جنگ جدیدی با افغانستان شده است.

نمایندگان افغان تاکید کردند دولت آمریکا نباید در برابر اقدامات پاکستان بی‌تفاوت باشد.و نیز رئیس پارلمان افغانستان مقامات امنیتی این کشور را برای ارائه توضیح به صحن علنی  پارلمان فراخواندند.

پارلمان افغانستان

پارلمان افغانستان ضمن انتقاد از عدم مسئولیت پذیری مقامات امنیتی افغان تاکید کردند که عزمی برای مبارزه با مراکز تروریستی در این کشور وجود ندارد و استراتژی امنیتی دولت کابل نیز مشخص نیست.

«نواب منگل» و «رمضان بشر دوست» نیز از «ویس برمک» وزیر کشور افغانستان انتقاد کردند و تخصص وی را برای رهبری نیروهای پلیس زیر سوال بردند.

این در حالی است که روز گذشته در حمله طالبانبه فرماندهی و مرکز آموزشی پلیس در ولایت پکتیا 40 پلیس کشته و نزدیک به 200 نفر دیگر زخمی شدند.