مسئولان ارتش آمریکا اعلام کردند که این کشور قصد دارد بمب‌افکن‌های استراتژیک خود را به سلاح هسته‌ای مسلح کند، اقدامی که از زمان پایان جنگ سرد در 26 سال پیش تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ژنرال دیوید گلدفین، رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش آمریکا با اعلام این خبر گفت: بمب‌افکن‌های بی 52 ما به سلاح‌ هسته‌ای مجهز خواهند شد و در پایگاه هوایی بارکسدیل در ایالت لویزیانا مستقر می‌شوند تا برای هر عملیاتی به شکل فوری آماده باشند.

این تصمیم ظاهرا بعد از دیدار ششم اکتبر رئیس‌جمهور آمریکا با فرماندهان نظامی این کشور اتخاذ شده است؛ دیداری که پس از آن دونالد ترامپ گفت آنچه که الان در آن به سر می‌بریم "آرامش قبل از طوفان است."

گلدفین گفت: هنوز دستورات لازم به ما برای آغاز این پروسه صادر نشده اما پایگاه هوایی لویزیانا کاملا برای این امر آماده شده است که گام دیگری است در راستای تاکید بر این موضوع که ارتش ایالات متحده برای هر اقدامی آماده است.

در ماه‌های اخیر تنش میان آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور به شدت بالا گرفته و دو طرف تاکنون چند بار یکدیگر را به حمله با سلاح هسته‌ای تهدید کرده‌اند.