سرویس بین الملل- رئیس جمهور آرژانتین خواستار خروج ونزوئلا از بلوک منطقه ای مرکوسور شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تله سور، «موریسیو ماسری» رئیس جمهور آرژانتین در دیدار با «تاباره باسکس» رئیس جمهور اروگوئه مدعی شد: ونزوئلا نمی تواند یکی از اعضاء مرکوسور باشد؛ زیرا به اصول دموکراتیک احترام نمی گذارد. ما نگران وضعیت حقوق بشر در ونزوئلا هستیم و اقدامات دولت ونزوئلا باید توسط دولتهای امریکایی و کل جهان محکوم شود.

وی با اشاره به لیست منتشر شده کنگره ملی ونزوئلا در مورد نارضایتی مردم این کشور گفت: ونزوئلا نمی تواند عضو مرکوسور باشد و باید از بلوک منطقه ای خارج شود.

اولین بار نیست که ماسری خواهان خروج ونزوئلا از بلوک منطقه ای مرکوسور شده است. در سال ۲۰۱۵ و بعد از پیروزی در انتخابات نیز  ماسری خواهان خروج ونزوئلا از پیمان منطقه ای مرکوسور شده بود.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ونزوئلا می گوید: ماسری می خواهد بلوک منطقه ای مرکوسور که باعث اتحاد و یکپارچگی منطقه است را نابود کند.

مرکوسور، یک بلوک منطقه‌ای متشکل از آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلااست. کشورهای شیلی، بولیوی، کلمبیا، اکوادور و پرو نیز با آن در ارتباط هستند. مکزیک و زلاندنو نیز عضو ناظر این بلوک هستند.

هدف مرکوسور آسان سازی بازرگانی و همچنین تسهیل جریان کالا، پول و افراد میاد کشورهای عضو است. مرکوسور و «جامعه کشورهای حاشیه آند» دو اتحادیه گمرکی هستند که در واقع بخشی از فرایند تداوم یکپارچه سازی کشورهای آمریکای جنوبی به شمار می‌روند.