امیر قطر ضمن رد اتهام ائتلاف چهارگانه علیه این کشور مبنی بر حمایت آن از تروریسم، متذکر شد، پس از محاصره قطر، ایران تنها راه‌مان برای تامین دارو و غذا بوده است.

به گزارش مرور نیوز، تمیم بن‌حمد آل‌ثانی امیر قطر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا، از سیاست‌های ائتلاف چهارگانه عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر علیه دوحه انتقاد کرد و گفت: آنها نقض حاکمیت قطر را هدف قرار داده‌اند... حاکمیت قطر خط قرمز ماست؛ لذا ما اجازه مداخله در امور کشورمان را نمی‌دهیم.

امیر قطر، که پیشتر با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده بود، گفت که ترامپ در این دیدار بر ادامه تلاش‌هایش برای پایان دادن به محاصره قطر توسط کشورهای عربی تأکید کرد و پیشنهاد داد نشستی مشترک با همسایگان عرب در کمپ‌دیوید  با هدف حل اختلاف‌های موجود تشکیل شود.

امیر قطر

شیخ تمیم در ادامه به رابطه قطر با ایران اشاره کرد و گفت: زمانی‌که چهار کشور عربی قطر را محاصره و فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه آن را تشدید کرده‌اند، ایران تنها راه تامین دار و غذا است.

وی در عین حال به برخی اختلافات قطر با ایران در زمینه سیاست خارجی اشاره کرد.

مصاحبه کامل امیر قطر با تلویزیون سی‌بی‌اس آمریکا، عصر فردا منتشر خواهد شد.

طبق این گزارش، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر از پنجم ژوئن روابط دیپلماتیک و اقتصادی‌شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند.