یک شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر انگلیسی در پی اجرایی کردن طرح ساخت سومین نیروگاه خورشیدی بزرگ جهان در ایران است.

به گزارش مرور نیوز،  پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز استرالیا نوشت ایران میزبان سومین نیروگاه خورشیدی جهان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر کوئرکاس انگلیس به دنبال اجرایی کردن طرح ساخت سومین نیروگاه خورشیدی بزرگ جهان در ایران است.

پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نوشت: توافق قدرت‌های جهانی و ایران در دو سال گذشته، که تحریم‌های اقتصادی را در ازای شفافیت بیشتر برنامه هسته‌ای ایران کاهش داد، باعث بروز یک شکوفایی در سرمایه‌گذاری خارجی در ایران شده است.

دیه‌گو بیاسی مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری کوئرکاس، که در زمینه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر تخصص دارد، یکی از سرمایه‌گذارانی است که به بازار ایران وارد شده است. مقر این شرکت در لندن است. شرکت او در انگلیس یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر است.

بیاسی به اسکای نیوز گفت: تاکنون نگرانی‌هایی از جانب سرمایه‌گذاران درباره سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در قبال ایران و این احتمال که ممکن است سیاست تحریم‌ها بازگشت داشته باشد، وجود نداشته است.

او افزود: در واقع سرمایه‌گذاران به شدت علاقمند به مشارکت در فرصتی هستند که ایران در حال حاضر در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه کرده است.

مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری کوئرکاس در بخشی دیگر از اظهاراتش همچنین گفت: با تعدادی از سرمایه‌گذاران استرالیایی در خلال سفر اخیرش به این کشور دیدار کرده است.

بیاسی گفت:استرالیا به شکل تاریخی شریک تجاری ایران قبل از تحریم‌ها بوده است و اکنون به دنبال توافقات انرژی جدید با ایران در دوران پس از تحریم‌هاست.

او ادامه داد توانمندی طبیعی استرالیا برای عرضه برق خورشیدی، این کشور را به بازاری جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری کوئرکاس گفت: در آینده‌ای نزدیک در حالی که ما فعالیتمان را در اراضی خارج از اروپا گسترش می‌دهیم، به استرالیا به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خارج از اروپا می‌نگریم.