ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بار دیگر با تکرار ادعا‌های خود ایران را به تامین موشک‌های بالستیک انصار الله یمن متهم کرد.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از اسپوتنیک، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مدعی شده است که ایران به انصار الله موشک‌های بالستیک داده است.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مدعی شد که حمایت ایران از انصار الله عامل اصلی حملات اخیر انصار الله است.

وی ادعا کرده که تجهیزات نظامی که انصار الله اخیرا مورد استفاده قرار داده در ذخایر تسلیحاتی یمن وجود نداشته و ایرانیان فناوری موشکی را به یمنی‌ها داده اند.

این مسئول نظامی سعودی بار دیگر اتهامات بی پایه و اساس این کشور در خصوص انتقال سلاح و تجهیزات نظامی به یمن را مطرح کرده و مدعی شده که این تجهیزات نظامی به وسیله کشتی‌های ایرانی به یمن ارسال شده است.

ارتش یمن روز شنبه یک موشک بالستیک به سوی فرودگاه ملک خالد در ریاض شلیک کرد که این موشک به هدف اصابت کرده است، با این حال ریاض مدعی شده که سامانه دفاع موشکی این کشور این موشک را خنثی کرده است.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم که در حال سفر به توکیو بود در جمع خبرنگاران در خصوص حمله موشکی انصار الله به ریاض مدعی شده بود که ایران به عربستان حمله کرده و در این زمینه گناهکار است.

این در حالی است که محمد عبدالسلام سخنگوی انصار الله اخیرا در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفته بود که تجهیزات موشکی انصار الله بخشی از ذخایر تسلیحاتی این کشور بوده که طی جنگ عربستان علیه یمن به وسیله نیرو‌های داخلی ارتقا داده شده است.

سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در پاسخ به ادعای ترامپ امروز گفت: آقای ترامپ سخنان بی حساب، غلط و دروغ زیاد گفته است و این نیز یکی از آن تهمت‌ها است. اصلا امکان انتقال موشک به یمن وجود ندارد و این موشک‌هایی که شلیک می‌شود متعلق به خود یمن است که آن‌ها را بازسازی کرده اند و با افزایش برد آن‌ها در پی انتقام خون شهدای یمن هستند.