سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از وصول اعتراض ایران به اظهارات تهدید آمیز مقامات سعودی علیه ایران خبر داد و گفت: ما به دنبال کاهش تنش در منطقه هستیم.

به گزارش مرور نیوز، استفان دوجاریک افزود: از هر دو طرف خواسته ایم تلاش کنند تا تنش ها در منطقه کاهش یابد.
دوجاریک در پاسخ به این سوال که آیا با دو طرف تماسی داشته اید یا خیر؟ گفت: نه، این درخواست را به صورت عمومی مطرح کرده ایم و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

مخاطره هفت میلیون یمنی با انسداد گذرگاه ها

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره شرایط یمن و انسداد گذرگاه ها توسط ائتلاف عربستان هم در نشست خبری خود توضیح داد: مقام ارشد کمک های بشردوستانه سازمان ملل، شرایط وخیم یمن را به شورای امنیت اطلاع می دهد.
دوجاریک ادامه داد: مارک لاوکوک هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل امروز بعد ازظهر در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره این موضوع صحبت می کند.
وی تاکید کرد: نگرانی شدید ما درباره شرایط این کشور همچنان ادامه دارد، جایی که هفت میلیون انسان با قحطی مواجه شده اند و فقط می توان تصور کرد که اگر بنادر و گذرگاه های کمک های انسان دوستانه و رفت و آمد تجاری باز نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد.
 

آلمان 58 میلیون دلار برای سازگاری کشورهای در حال توسعه با تغییرات آب و هوایی اختصاص داد

وی همچنین درباره کنفرانس آب و هوایی بن هم گفت: مذاکرات در کنفرانس آب و هوایی بن آغاز شده است و بر دستورالعمل عملیاتی برای اجرایی کردن توافقنامه پاریس متمرکز است. همچنین این کنفرانس نقشه راهی برای نشست سال آتی در لهستان است.
دوجاریک یادآور شد: آلمان به عنوان کشور میزبان متعهد شده است تا 58 میلیون دلار برای صندوق انطباقی به منظور پشتیبانی از جوامع آسیب پذیر در کشورهای توسعه یافته اختصاص دهد تا آن ها بتوانند با تغییرات آب و هوایی سازگار شوند. هدف این صندوق در سالجاری برای تجهیز این کشورها، رسیدن به رقم 80 میلیون دلار است.

هشدار درباره وضعیت انسانی شرق اوکراین

دوجاریک همچنین به شروع زمستان و شرایط سخت مردم شرق اوکراین اشاره کرد و گفت: با آغاز فصل زمستان، مقامات ارشد سازمان ملل به شدت نگران بروز فاجعه انسانی در شرق اوکراین هستند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: نیل واکر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل و هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه در اوکراین، امروز گفت او عمیقا نگران تشدید اشکالات زیرساختی برای آب رسانی، برق و سوخت با شروع زمستان است.
دوجاریک ادامه داد: او هشدار داد هرگونه اختلال در خدمات ضروری، می تواند پیامدهای جدی برای میلیون ها تن از اوکراینی ها داشته باشد که ممکن است در جستجوی گرما و پناهگاه مجبور به ترک خانه هایشان شوند.
وی اضافه کرد: واکر به طرف های درگیر هشدار داد تا نسبت به محافظت از زیرساخت های غیرنظامی و شهروندان متعهد باشند و تاکید کرد هر گونه اختلال در قبال دسترسی به آب سالم یا سیستم های گرمایشی، نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین المللی است.