منابع امنیتی تل آویو ضمن اذعان به قدرت موشکی و نیروی انسانی حزب الله در هر جنگ آتی تاکید کرد، بدترین سناریوی جنگ بعدی شلیک روزانه چند هزار موشک از غزه و لبنان به عمق اسرائیل است.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در یادداشتی با عنوان «جنگ آتی با لبنان ابعاد متعددی خواهد داشت» ، تاکید کرد: با وجود هراس افکنی سعودی‌ها درباره جنگ پیش روی لبنان، تصمیم‌سازان تل آویو درصدد کنترل اوضاع و تاکید بر این هستند که رژیم اشغالگر صهیونیستی قصد حمله نظامی به لبنان را ندارد.

رای الیوم به نقل از منابعی امنیتی در تل آویو که بلندپایه خوانده شدند نوشت: بدترین سناریو برای مردم اسرائیل پرتاب روزانه هزاران موشک به جبهه داخلی اسرائیل است و مسئولان نهاد امنیتی اسرائیل ارزیابی کردند که اگر شاخه نظامی حزب الله چراغ سبز بگیرد ضربه ای گسترده نه فقط به جبهه مقدم اسرائیل وارد می کند بلکه به طور خاص عمق اسرائیل هم با موشک های دقیق هدف گرفته می شود.

این اظهارات را تحلیلگر مسائل نظامی اسرائیل در پایگاه خبری عبری زبان «واللا» بیان کرده است با وجود اینکه تل آویو تلاش‌های فشرده‌ای را به کار بسته تا هراس و نگرانی خود را از جنگ سوم لبنان مخفی نگاه دارد .

به نوشته رای الیوم آنهایی که پیگیر مسائل اسرائیل هستند متوجه شدند که ارکان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص هر آنچه که به حزب الله مربوط است دچار سردرگمی شدیدی شده چرا که این حزب به توسعه زرادخانه نظامی خود ادامه می دهد تا آنجایی که «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آشکارا اعلام کرد که حزب الله شبیه یک ارتش شده است و تسلیحات بسیاری از کشورهای ناتو هم از لحاظ کیفی و کمی به پای حزب الله نمی‌رسد از همین رو تل آویو او را دشمن شماره یک خود می‌داند کما اینکه ارتش اسرائیل حزب الله را ارتش دوم از حیث قدرت در منطقه می‌نامد.

تحلیلگر اسرائیلی نوشت: در طول 11 سال گذشته از زمانی که جنگ دوم لبنان به پایان رسید آرامش نسبی در طول مرزها با لبنان حفظ شده است، با وجود اینکه هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل روزانه در آسمان لبنان گشت زنی می کنند حزب الله همچنان بر قدرت خود افزوده است.

وی به نقل از منابع امنیتی و نظامی اسرائیل گفت: در 2 طرف مرز لبنان با اسرائیل آمادگی‌ها برای جنگ سوم لبنان جریان دارد و طرف‌های ذیربط احتمال وقوع اشتباهی را می‌دهند با وجود اینکه دو طرف هرگز سیر صعودی به این تنش نمی‌دهد و از همین رو عدم درک تحولات یا ارائه ارزیابی نادرست می‌تواند به درگیری منجر شود.

این تحلیلگر اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی اسرائیل افزود: حزب الله در بالا و زیر زمین سامانه‌های جنگی کاملی دارد که بیش‌تر آنها در لحظه آماده حمله به پایگاه‌های ارتش اسرائیل و شهرک‌ها و گشتی‌های آن هستند علاوه بر اینکه حزب الله از نوع بسیار پیشرفته موشک‌های ضد زره دنیا را در اختیار دارد.

وی افزود: در هجدهم ژانویه 2015 حزب الله باردیگر سطح بالای زیرکی و مهارت نیروهای خود را لو داد وقتی که آنها در کمین کاروانی از نیروهای گردان غفعاتی در منطقه مزارع شبعا نشسته و موشک های ضد زره کورنیت آنها از میان انبوهی درخت در مسافت پنج کیلومتری به کاروان اصابت کرد.

علاوه بر این منابع امنیتی اسرائیل تاکید کردند: بدترین سناریو دیگری که می‌تواند بسیار غیرمنتظره روی دهد یورش مقطعی به شهرک‌های همجوار نوار مرزی است که نیروهای حزب الله در منطقه مشرف به آن در خاک لبنان در اقدامی تحریک آمیز پرچم‌های خود را به اهتزاز درآورده اند بخصوص که یک دقیقه زمان برای رسیدن به این شهرک‌ها، انجام عملیات و حمله به داخل آن کافی است،در همین حال دشمنان اسرائیل می‌دانند که ربوده شدن یک سرباز برای ناامن شدن همه اسرائیل کافی است.

بنا بر آنچه گفته شد نمی‌توان واقعیت دلواپسی اسرائیل به جبهه جنوبی آن را نیز نادیده گرفت اسرائیل از پاسخ مقاومت فلسطین به عملیات 2 هفته پیش حمله هوایی به تونل‌هایی در مرز غزه و شهادت شماری از فلسطینیان نگران است به گونه ای که ژنرال تامیر یدعی، فرمانده جبهه داخلی از احتمال پاسخ گروه های فلسطینی غزه به این عملیات خبر داد.

این ژنرال اسرائیلی اخیرا در کنفرانسی امنیتی گفت: ما به تونلی نزدیک به مرزهایمان حمله کردیم و تاکنون کسی جوابی به آن نداد اما مطمئینم که پاسخی در کار خواهد بود واقعیت این است که آنها هم اکنون در اندیشه شیوه پاسخ گویی به آن هستند، به هر حال همین که فوری جواب این عملیات را ندادند دستاوردی برای ماست و نشانه قدرت بازدارندگی اسرائیل محسوب می‌شود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «معاریو»، سرلشکر یدعی درباره تغییر قدرت موشک پراکنی گروه‌ها در نوار غزه و لبنان و قدرت جبهه داخلی اسرائیل در برخورد با این تحولات هشدار داد و گفت: اندازه کلاهک‌های جنگی موجود در غزه و لبنان به قدری است که تاکنون از آن بی اطلاع بودیم و شمار آنها هم ده ها هزار عدد برآورد شده است.

این ژنرال اسرائیلی افزود: تا زمانی که این کلاهک‌های جنگی به سمت جبهه داخلی اسرائیل نشانه رفته است مشکل وجود دارد و البته فقط اندازه این کلاهک‌ها مهم نیست بلکه وزن آنها هم قابل توجه است ما شاهد تغییر اندازه کوچک کلاهک‌ها به موشک‌های دارای کلاهک جنگی با وزن صدها کیلوگرم هستیم و انتظار می‌رود که درگیری‌های آتی ابعاد متعددی داشته باشد.