خبرنگار سی ان ان از استانبول گزارش داد که منابع ارشد لبنانی به این شبکه گفته اند که معتقدند عربستان سعودی تحرکات و مکالمات نخست وزیر (مستعفی) سعد حریری را محدود ساخته است.

به گزارش مرور نیوز، 'گول تویسوز'(Gul Tuysuz) خبرنگار و تهیه کننده سی ان ان روز شنبه افزود: این منابع لبنانی همچنین گفتند که حریری قادر نیست بطور کامل حرف و نظر خود را بیان کند وحتی جناح وی نیز در دولت لبنان ایده ای ندارند که چه رخ داده است.
خبرنگار این رسانه تصویری آمریکایی از استانبول گزارش داد: تمامی این موارد به دنبال استعفای شوک آور و غیر معمول سعد حریری است که وی این استعفا را نه در کشور خود بلکه در ریاض پایتخت عربستان اعلام کرد، این مساله گمانه زنی ها و اتهامات زیادی را بوجود آورده مبنی بر اینکه عربستان وی را وادار به استعفا کرده است و حریری می تواند در عربستان تحت بازداشت خانگی باشد؛ البته اینها اتهاماتی است که ریاض به شدت آنها را رد می کند.
گول تویسوز افزود: ایراد این اتهامات علیه عربستان و رخ دادن این امر در لبنان و در منطقه به چه معنی است، باید این نکته را یادآور شد که این اقدام تا چه اندازه منطقه را پیچیده تر و (به صحنه) کش مکش مبدل ساخته است، این موضوع به رودرویی دو رقیب منطقه ای ایران وعربستان با یکدیگر ادامه می دهد واکنون لبنان تازه ترین و آخرین مورد در بحبوحه این بحران در مواجه ساختن دو قدرت منطقه ای ایران و عربستان شده است.
سعد حریری شنبه هفته پیش (13 آبان-4 نوامبر) در حالی که در عربستان سعودی بود از سمتش استعفا کرد.
برخی معتقدند این استعفا با فشار عربستان و با هدف به تعطیلی کشاندن فرایند سیاسی در لبنان و فشار به حزب الله برای خروج از دولت صورت گرفته است.
میشل عون رئیس جمهوری لبنان هنوز از پذیرش استعفای حریری و آغاز فرایندهای پس از استعفا خودداری کرده و گفته است که منتظر بازگشت سعد حریری به بیروت است.