مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا در مسأله خروج بریتانیا گفت که همه باید آماده شکست این مذاکرات بوده و برای آن برنامه داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، میشل بارنیه مذاکره کننده اتحادیه اروپا برای مسأله برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفت بروکسل برنامه‌های احتمالی شکست مذاکرات را طراحی کرده است.

به نوشته روزنامه گاردین، بارنیه که اخیرا به لندن دو هفته فرصت داده تا برنامه‌های مالی خروج را به طور شفاف بیان کند، در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی دیمانش گفت شکست مذاکرات برگزیت گزینه دلخواه نیست اما امکان آن وجود دارد.

بارنیه همچنین گفت، همه شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بازرگانان و شرکت‌های تجاری باید برای شکست برگزیت برنامه داشته باشند و افزود در تاریخ 19 مارس 2019 که روز پایانی مذاکرات برگزیت تعیین شده، به بریتانیا با دید کشور سوم نگاه می‌شود.

این اظهارات در حالی بیان شد که ترزا می نخست وزیر بریتانیا فشارهای زیادی را در رابطه با برگزیت در داخل کشور متحمل شده است.

تا کنون بیش از 5 دور مذاکرات برگزیت برگزار شده اما هنوز لندن و بروکسل به توافقی در زمینه برنامه‌های مالی خروج و روابط دو طرف بعد از آن دست نیافته‌اند.

مردم بریتانیا(انگلیس، ولز، ایرلندشمالی و اسکاتلند) سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات خروج در مارس 2017، دو سال فرصت دارند به توافقی برای جدایی از بروکسل دست یابند.