گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که مقامات کره شمالی کنجکاوند بدانند که ترامپ واقعا دیوانه است یا اینکه کارهای وی تنها یک نمایش است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پولیتیکو ، سوزان دی‌گیو، پژوهشگر ارشد اندیشکده آمریکای نوین طی سال گذشته چهار مرتبه به صورت مخفی با مقامات کره شمالی در شهرهای ژنو، پیونگ‌یانگ، اسلو و مسکو دیدار داشته است. نکته جالب در این دیدارها این بوده است که مقامات کره شمالی می‌خواستند بدانند که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیوانه است یا اینکه کارهای وی تنها یک نمایش هستند.

مقامات کره شمالی در این دیدارها به دنبال این بودند که بدانند ترامپ درباره مسائل مختلف به چه شکلی فکر می‌کند، مسائلی همچون کاهش بودجه وزارت خارجه و تحقیقات دادستان ویژه تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا.

به گفته دی‌مگیو، مقامات کره شمالی واقعا می‌خواستند بدانند انتهای بازی ترامپ چه خواهد بود. به باور پژوهشگر اندیشکده آمریکا نوین، کره شمالی پس از پیروزی ترامپ آماده بود موضوع برگزاری دور جدیدی از مذاکرات رسمی بین دو کشور و کاهش تقابل بر سر سلاح‌های هسته‌ای را به بحث بگذارد؛ اما تشدید سخنان ترامپ و پیام‌های توئیتری وی درباره کره شمالی، احتمالا این گزینه را حذف کرده است.

این پژوهشگر آمریکایی می‌گوید که «آن‌ها (مقامات کره شمالی) اخبار را به طور مرتب پیگیری می‌کنند، آن‌ها سی‌ان‌ان را به صورت همیشگی تماشا می‌کنند، آن‌ها توئیت‌های ترامپ و دیگر چیزها را می‌خوانند».