دو نماینده زن مجلس نمایندگان آمریکا دو همکار خود را به آزار و اذیت جنسی متهم کردند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه دونماینده زن مجلس نمایندگان آمریکا دو همکار خود را به آزار و اذیت جنسی متهم کردند.

این دو زن عضو مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند دست کم دو عضو کنونی این مجلس که از افشای نامشان خودداری کردند، مرتکب آزار و اذیت جنسی شده اند.

پس از هالیوود و جهان رسانه در آمریکا این بار دنیای سیاست این کشور نیز تحت تاثیر پدیده رسواکننده آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

ده‌ها تن از اعضا و مسئولان پیشین کنگره آمریکا با تهیه نامه‌ای سرگشاده خواستار اصلاح رویه‌های داخلی کنگره به منظور جلوگیری از تکرار این رفتار‌ها شده اند.

جکی اسپایر نماینده زن دموکرات ایالت کالیفرنیا در نشستی که به بررسی این موضوع اختصاص یافته بود اعلام کرد دو عضو مرد مجلس نمایندگان که یکی دموکرات و دیگری جمهوری خواه بود، مرتکب آزار و اذیت جنسی شده اند. وی افزود من تماس‌ها و گفتگو‌های زیادی با همکاران زن و مرد پیشین یا کنونی داشته ام که بسیاری از آن‌ها اذعان کرده اند در معرض این رفتار توجیه ناپذیر و غالبا غیرقانونی قرار گرفته اند.

این نماینده زن آمریکایی افزود یک جو سو استفاده جنسی در کنگره حاکم است. وی اذعان کرد سال‌ها پیش زمانی که دستیار پارلمانی بود، بار‌ها با چنین حرکات و رفتار‌هایی روبرو شد. باربارا کامستوک نیز که عضو مجلس نمایندگان آمریکا است اعلام کرد در زمانی که دستیار پارلمانی بوده بار‌ها با رفتار زننده و آزاردهنده نمایندگان روبرو شده و حتی مجبور به استعفا از شغل خود شده است.