نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد ۵۸ درصد آمریکایی‌ها معتقدند سیاست‌های ترامپ بیشتر به نفع ثروتمندان آمریکاست.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی ماریست که روز گذشته (سه شنبه) منتشر شد، نشان داد 58 درصد آمریکایی ها معتقدند سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیشتر بهنفع شهروندان ثروتمند است تا اعضای متوسط و فقیر جامعه.

در این نظرسنجی فقط 30 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند سیاست هایدونالد ترامپ به نفع اعضای متوسط جامعه است و فقط 3 درصد بر این باور بودند که سیاست های وی به نفع خانواده های فقیر آمریکاست.

بر اساس این نظرسنجی، بیشتر جمهوری‌خواهان و حامیان ترامپ معتقدند سیاست های ترامپ به نفع خانواده های متوسط است. در میان جمهوری‌خواهان، 69 درصد اعلام کردند سیاست های وی برای قشر متوسط منفعت دارد و در میان حامیان ترامپ هم 69 درصد چنین نظری داشتند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده است که ترامپ و کنگره آمریکا در تلاش هستند لایحه اصلاح نظام مالیاتی کشور را تا پایان سال جاری میلادی تصویب کنند. در این لایحه، دونالد ترامپ و جمهوری خواهان خواستار کاهش مالیات شرکت ها از 35 درصد به 20 درصد هستند.

دموکرات‌ها از این طرح به عنوان بذل و بخششی به نفع ثروتمندان انتقاد کرده و گفته اند تصویب این لایحه می تواند به قشر متوسط جامعه لطمه بزند.

نظرسنجی ماریست همچنین سطح محبوبیت ترامپ را 38 درصد نشان داد. 80 درصد جمهوری خواهان از عملکرد ترامپ رضایت دارند و در مقابل 89 درصد دموکراتها از عملکرد وی به عنوان رئیس جمهور ناراضی هستند. این نظرسنجی از 6 نوامبر تا 9 نوامبر سال جاری میلادی در جامعه آماری 1074 نفری انجام شد.

نظرسنجی مشابهی که در ماه مارس سال جاری میلادی برگزار شد هم نشان داد 57 درصد آمریکایی ها معتقدند سیاستهای ترامپ به نفع ثروتمندان است و فقط 25 درصد اعلام کردند سیاست های وی برای خانواده های متوسط نفع دارد.