رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توئیتری از تمام اعضای شورای امنیت خواست تا به تمدید مکانیزم تحقیقات مشترک در خصوص استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در سوریه رای موافق دهند.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه در یک پیام توییتری از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا با تمدید مکانیزم تحقیقات مشترک درباره استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در سوریه موافقت نمایند.

در این پیام توئیتری آمده است: برای تضمین عدم استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی توسط رژیم بشار اسد برای کشتار جمعی، لازم است تمام اعضای شورای امنیت به تمدید مکانیزم تحقیقات مشترک رای موافق دهند.

شایان ذکر است: ادعا‌های رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر بهره گیری دولت قانونی سوریه از تسلیحات شیمیایی برای کشتار مردم کشور خود در حالی در فضای مجازی منعکس می‌شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیشتر در روز ۲۷ سپتامبر ۵ مهرماه اعلام کرد که آمریکا به تعهداتش در زمینه انهدام زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود عمل نکرده است.

رئیس جمهور روسیه در مراسم انهدام سلاح‌های شیمیایی این کشور با انتقاد از عملکرد آمریکا در زمینه عدم پایبندی به تعهدات خود گفت که مسکو به صورت جدی به تعهدات بین المللی خود درباره عدم اشاعه و نیز کاهش تسلیحات کشتار جمعی عمل کرده است.

وی خاطر نشان کرد که مسکو نه تنها به تعهدات خود عمل کرده، بلکه در نابودی تسلیحات شیمیایی در سوریه نیز نقش کلیدی ایفا کرده است.