یک آژانس جاسوسی کره جنوبی درباره احتمال ساخت موشک‌های بالستیک جدید کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی برای هدف قرار دادن آمریکا هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز یک آژانس جاسوسی کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد ممکن است کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی نوعی از موشک های بالستیک بین قاره ای را تولید کند که بتوانند خاک آمریکا را هدف قرار دهدند.

این آژانس کره جنوبی در ادامه اعلام کرد: هیچ نشانه ای از یک آزمایش هسته ای دیگر در کره شمالی بدست نیامده است؛ اگرچه هر زمان ممکن است این اتفاق بیافتد.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ، لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. ترامپ پیشتر اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. وزیر خارجه کره شمالی این اظهارات ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ اعلام کرده است.

سفر 12 روزه آسیایی دونالد ترامپ هم هفته گذشته پایان یافت. محور اصلی سفر ترامپ پرداختن به مسئله کره شمالی بود. همزمان با سفر آسیایی رئیس جمهور آمریکا نیز ناوهای جنگی کره جنوبی و سه ناو هواپیمابر آمریکایی در شبه جزیره کره به رزمایش دریایی پرداختند. کره شمالی این رزمایش نظامی غیرمعمول را تهدیدی مستقیم علیه پیونگ یانگ توصیف کرد و به آمریکا هشدار داد با ادامه اقدامات تحریک آمیز واشنگتن، جنگ هسته ای هر زمان ممکن است آغاز شود.

کارشناسان آمریکایی پیش از این هم اعلام کردند پیونگ یانگ خیلی زود به قابلیت ساخت سلاح هایی با کلاهک هسته ای دست می یابد که می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد. مایک پامپیو، رئیس سازمان سیا هم پیشتر درباره حمله احتمالی کره شمالی به خاک آمریکا تا چند ماه آینده هشدار داده است.