در یک نامه داخلی محرمانه وزارت خارجه آمریکا آمده است: تیلرسون با حذف کشور‌های میانمار و افغانستان از فهرست متخلفان سربازگیری از کودکان قانون ممانعت از کودکان سرباز در آمریکا را نقض کرده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز ده‌ها نفر از مقامات وزارت خارجه آمریکا در اقدامی نامعمول رسما رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور را به تخلف از قانون فدرال برای پیشگیری از سربازگیری از کودکان متهم کردند.

در یک نامه داخلی محرمانه وزارت خارجه آمریکا آمده است تیلرسون با حذف کشور‌های میانمار و افغانستان از فهرست متخلفان سربازگیری از کودکان قانون را ممانعت از کودکان سرباز در آمریکا را نقض کرده است. این تصمیم تیلرسون در حالی رخ داده است که وزارت خارجه آمریکا علنا اعلام کرده است این کشور‌ها از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کنند.

حذف این کشور‌ها از این فهرست موجب می‌شود آمریکا راحت‌تر بتواند کمک نظامی به آن‌ها ارایه کند. این نامه داخلی اعلام کرده است تصمیم تیلرسون سوای تخلف از قانون، اعتبار گزارش‌ها و تحلیل‌های فراوان وزارت خارجه آمریکا را تخریب و مهم‌ترین ابزار این وزارت خانه برای ممانعت از سربازگیری از کودکان را تضعیف کرده است.