به تازگی مشخص شده سال گذشته اطلاعات 57 میلیون مشتری و راننده یک شرکت تاکسی سفارشی آنلاین در آمریکا هک شده است اما این رویداد تاکنون مخفی نگه داشته شده بود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بلومبرگ، سال گذشته هکرها اطلاعات 57 میلیون مشتری و راننده شرکت تاکسی اینترنتی اوبر را دزدیدند. این درحالی است که شرکت 100 هزار دلار باج به آنان داده بود تا اطلاعات را حذف کنند. این اطلاعات در اکتبر 2016 میلادی هک شده بود و اوبر یکسال این اتفاق را مخفی نگه داشته بود.

اوبر ادعا می کند اطلاعات زمانی فاش شده که این شرکت مشغول مذاکره با قانونگذاران آمریکایی درباره زیرپا گذاشتن قوانین حفظ حریم خصوصی بوده است.

به هرحال شرکت اعتراف کرده از لحاظ قانونی ملزم به گزارش هک به قانونگذاران و رانندگانی بوده که شماره پلاک خودروهایشان فاش شده است. اما در عوض 100 هزار دلار به هکرها پرداخت کرده تا اطلاعات را حذف کنند.

در همین راستا جو سالیوان مدیر ارشد امنیت وقت اوبر به همراه یکی از کارمندان ارشد او به دلیل پنهان کردن هک اخراج شدند. تراویس کالانیک مدیر ارشد سابق شرکت نیز یک ماه بعد از این هک خبردار شد.

درهمین راستا دارا خسروی مدیر ارشد جدید اوبر در یک بیانیه اعلام کرد: هیچ یک از این رویدادها نباید اتفاق می افتاده است. هیچ عذر و بهانه ای در این باره ندارم، اما ما مشغول تغییر روند کسب وکار خود هستیم.

در این هک، اطلاعات 7 میلیون راننده فاش شده است. اما اوبر ادعا می کند اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری، شماره تامین اجتماعی یا مکان سفرهای افراد محفوظ مانده است.