در دیدار دبیر شورای امنیت روسیه با مشاور امنیتی رئیس جمهور افغانستان در «مسکو» همکاری‌های 2 کشور در مبارزه با داعش بررسی شد.

به گزارش مرور نیوز، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه با «محمد حنیف اتمر » مشاور امنیتی رئیس جمهور افغانستان در «مسکو» دیدار و گفت‌ وگو کرد.

اتمر در این دیدار گفت: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را نمی‌توان بدون همکاری سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه عملیاتی کرد از این رو پیشنهاد می‌کنم که همکاری در این حوزه را هم در سطح دو جانبه و هم در سطح چند جانبه ایجاد کنیم.

وی افزود: کابل خواستار برگزاری همایش رؤسای سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای منطقه در افغانستان یا در یکی از کشورهای آسیای مرکزی است تا ثبات در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اتمر در پایان تصریح کرد: افغانستان اطلاعات مهمی را درباره فعالیت تروریست‌ها و راه‌های سرباز گیری و عملیات‌های انتحاری آنان در اختیار سازمان‌های امنیتی روسیه و کشورهای آسیای مرکزی قرار داده است.

پاتروشف و اتمر در این دیدار در مورد راه‌ها و تدابیر گسترش روابط روسیه و افغانستان در زمینه‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم و همکاری‌های فنی و نظامی تبادل نظر کردند.

پیش از این نیز مسکو و «کابل» درباره گسترش روابط اقتصادی، نظامی و مبارزه با تروریسم به توافقاتی رسیده بودند و در این دیدار زمینه اجرای آنها نیز بررسی شد.

اتمر در این دیدار خواستار رایزنی رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی روسیه و کشورهای آسیای مرکزی شد.

این در حالی است که چندی قبل «محمد اشرف حیدری» رئیس اداره امور سیاسی و برنامه ریزی استراتژی وزرات خارجه افغانستان در سفر به مسکو از دولت روسیه درخواست کمک نظامی، تعمیر و حفظ جنگ افزارها و آموزش کارمندان نیروهای نظامی و انتظامی افغان را کرده بود.