سرویس بین الملل - سران وهابی عربستان که این روزها شکست گروه های تروریستی مورد حمایت خود در سوریه و عراق را نظاره هستند و در ایران هراسی نیز ناکام مانده اند، رایزنی های خود را با هدف جلب حمایت برخی کشورهای منطقه شدت بخشیده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، سران وهابی عربستان همچنان به دیپلماسی بحران آفرینی برون مرزی خود ادامه می دهند و به موازات حملات هوایی علیه مناطق مسکونی یمن و کشتار مردم بیگناه این کشور به حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی از جمله داعش در سوریه و عراق ادامه می دهند.
تداوم حمایت عربستان از گروه های تروریستی در سوریه و عراق در روزهایی که تروریست ها بسیاری از مواضع و توان خود از دست داده اند با گذشته کمی متفاوت است زیرا ریاض اینک بیشتر از گذشته احساس خطر و شکست می کند.
چنانچه به آرایش نیروهای سوریه در حومه حلب نگاه کنیم می توان دریافت که راه های ارتباطی و لجستیکی تروریست ها به زودی در اختیار نیروهای دولتی قرار می گیرد و این ضربه شدیدی به برنامه ریزی های شوم وهابیون خواهد زد.
این شرایط باعث شده است که مقامات عربستان رایزنی خود را با ترکیه که در مرز دو کشور عراق و سوریه قرار دارد بیشتر کند و به همین دلیل محمد نایف بن عبدالعزیز ولی عهد و وزیر کشور خود را طی روزهای اخیر راهی آنکارا کرد تا شاید با کمک ترکیه بتواند راه هایی را برای نجات تروریست ها از شکست فراهم کند.
به اعتقاد برخی از کارشناسان غرب آسیا هر چند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نشان ریاست جمهوری این کشور را به ولی عهد عربستان داد ولی با توجه به روابطی که آنکارا با تهران و اخیرا با مسکو پیدا کرده است می توان پیش بینی کرد که تلاش وهابیون ریاض برای هماهنگی بیشتر ترکیه برای حمایت از تروریست ها به شکست خواهد انجامید.