ترزا می‌ در سفر خود به غرب آسیا، امروز برای دیدار با ولیعهد عربستان وارد ریاض می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از فاکس نیوز ترزا مینخست وزیر انگلیس، به منظور دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و بحث و گفتگو در خصوص جنگ یمن، روز چهارشنبه به ریاض می رود.

گفته می شود وی در این سفر ضمن گفت وگو با ولیعهد عربستان از وی خواهد خواست مانع ورود کمک های بشردوستانه از طریق بندر الحدیده به یمن نشود. روز سه شنبه یک کشتی حامل کمک های بشردوستانه سازمان ملل وارد این بندر شد.

ترزا می برای سفری سه روز راهی خاورمیانه شده است. وی روز سه شنبه وارد پایتخت اردن شد. قرار است نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه به ریاض برود و با ولیعهد عربستان دیدار کند. در این ملاقات در خصوص مباحث مختلفی از جمله جنگ یمن، اصلاحات اجتماعی در عربستان و همچنین اختلافات ریاض با قطر بحث و گفتگو خواهد شد.

عربستان سعودی در مارس 2015 جنگ نابرابری را علیه یمن آغاز کرد. این جنگ و درگیری فقیرترین کشور عربی را در معرض قحطی و شیوع بیماری های مختلف قرار داده است. اوضاع نا به سامان یمن با محاصره این کشور و ممنوع کردن ورود کمک های بشردوستانه بحرانی تر شده است.

ترزا می در مصاحبه ای با خبرنگاران از تصمیم خود برای سفر به عربستان برای دومین بار در 6 ماه گذشته دفاع کرد و گفت به امید تغییر اوضاع یمن به این کشور سفر خواهد کرد. وی بدون اشاره به حمایت تسلیحاتی لندن از ریاض در جنگ یمن افزود: ما به شدت نگران وخامت اوضاع انسانی در یمن هستیم. فکر می کنم در حال حاضر انگلیس سومین حامی بزرگی است که کمک های بشردوستانه به یمن ارسال می کند. ما به طور مشخص می خواهیم دسترسی کامل سازمان های امدادی و بشردوستانه به بندر الحدیده یمن میسر شود و من این موضوع را در سفر خود به عربستان سعودی مطرح خواهم کرد.