رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در میان هوادارانش در فلوریدا، ادعاهای دوران تبلیغات انتخاباتی خود علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در میان هوادارانش در فلوریدا دوباره ادعاهای بدون سند خود علیه توافق هسته‌ای را تکرار کرد.

وی در این سخنرانی ابتدا به موضوع قراردادهای آمریکا با سایر کشورها پرداخت و گفت: وقتی شما وارد توافق با چند کشور می‌شوید، مثل تار عنکبوت در آن گیر می‌کنید، اما وقتی با یک کشور توافق داشته باشیم، اگر با ما درست رفتار نشود به راحتی از آن خارج می‌شویم.

ترامپ سپس در سخنرانی خود به گروه تروریستی داعش اشاره کرد و در حالی که عمده شکست‌های این گروه حاصل تلاش ارتش عراق و سوریه و نیروهای مردمی و جبهه مقاومت بوده است، مدعی شد: داعش در حال شکست‌های سنگین پی در پی است. ما این قاتلان وحشی را شکست می‌دهیم و نمی‌گذاریم که وارد کشورمان شوند. آنها به برخی از کشورها بر می‌گردند ولی ما راه بازگشت آنها را بسته‌ایم.

وی همچنین خطاب به هواداران خود گفت: من آمریکا را از برنامه سازمان ملل برای نظارت جهانی بر سیاست‌های پناهندگان و مهاجران خارج کردم. آنها به من گفتند هیچ مرزی وجود ندارد، اما من گفتم ما نه تنها برنامه بدون مرز شما را نمی‌خواهیم بلکه خواستار قوی‌ترین مرزها هستیم. ما یک کشور دارای حاکمیت هستیم. خودمان قوانین مهاجرتی‌مان را تعیین می‌کنیم. به حرف کشورهای دیگر هم گوش نمی‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا طبق معمول درباره کشورمان نیز در این سخنرانی تبلیغاتی به اظهارنظر پرداخت و گفت: برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح‌های اتمی، من اخیرا از تایید فاجعه‌ای به نام توافق هسته‌ای ایران هم خودداری کردم.

وی ادامه داد: ما به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار دادیم، اما نکته اینجا است که ما ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به آنها دادیم. این پول آنقدر زیاد بود که آنها دولت اوباما مجبور شدند از کشورهای دیگر کمک بگیرند، چون ما به اندازه کافی پول نقد نداشتیم. احتمالا آنها برای آزادی گروگان‌ها این پول را دادند، اما ما دیگر چنین کار غم‌انگیزی انجام نمی‌دهیم.

ترامپ در حالی در این سخنرانی تبلیغاتی در اظهاراتی غیرمستند مجددا مدعی پرداخت ۱۵۰ میلیارد دلار پول به ایران منظور پولهای بلوکه شده ایران در سایر کشورها شد که حتی کارشناسان آمریکایی نیز ادعای او را رد می‌کنند. پول نقد مورد ادعای وی نیز با مبلغی به مراتب کمتر از رقم مورد ادعای وی مربوط به طلب قبلی ایران از آمریکا در دوران پیش از انقلاب است.

اظهارات صرفا ادعایی و تبلیغاتی ترامپ در فلوریدا زمانی معنا پیدا می‌کند که بدانیم او برای تبلیغ روی مور نامزد جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در انتخابات سنا به این ایالت رفته است. رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به حمایت تمام عیار از این گزینه جمهوری‌خواه روی آورده که او طی هفته‌های اخیر با اتهامات جنسی متعددی از سوی چند زن و دختر جوان مواجه شده است.