یک بازمانده بمباران اتمی هیروشیما که برنده جایزه صلح نوبل نیز هست، از آمریکا و کره شمالی خواست اختلاف‌های خود را با مذاکره حل کنند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از اکسپرس، ستسوکو تورلو، بازمانده بمباران هولناک هیروشیما که برنده جایزه صلح نوبل هم شده است، از آمریکا و کره شمالی خواست مشکل خود را با مذاکره حل کنند و مانع از وقوع یک جنگ هسته ای شوند.

وی که هم اکنون 85 سال دارد، اعلام کرد: هیچ انسانی نباید آن رنجی را که ما کشیدیم، تحمل کند. من عمیقا و شدیدا از سران کره شمالی و آمریکا تقاضا می کنم هرگز از سلاح هسته ای استفاده نکنند و برای حل مشکل خود با یکدیگر مذاکره کنند. راهکار دیپلماتیک تنها راه حل است.

این شخص در زمان بمباران هیروشیما 13 سال داشته است.

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های موشکی پیونگ یانگ و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره و لفاظی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تشدید شده است.

ترامپ تاکنون چندین بار کره شمالی را تهدید به نابودی کرده است. وی پیشتر در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد.

در پی تشدید تنشها میان دو کشور، کیم جونگ اون اعلام کرد که در حال توسعه سلاح های هسته ای خود است. کره شمالی بامداد چهارشنبه دو هفته پیش پس از دو ماه وقفه، یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد که ارتفاع بیشتری در مقایسه با دیگر موشک های پرتاب شده از این کشور داشت. کارشناسان معتقدند که کره شمالی هم اکنون این توانایی را دارد که کل خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

در پی این آزمایش موشکی، کره جنوبی و آمریکا یک رزمایش نظامی بسیار بزرگ نزدیک شبه جزیره کره برگزار کردند.

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراطوری ژاپن انجام شد. این دو بمب اتم به فاصله 3 روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان و ویرانی بسیار زیادی شد. بیش از 220 هزار نفر بر اثر این بمباران ها کشته شدند.