سفارت روسیه در واشنگتن از اتباع این کشور در آمریکا خواست جوانب احتیاط را رعایت و از حضور در مراکز شلوغ خودداری کنند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال حمله تروریستی روز دوشنبه در شهر نیویورک، سفارت روسیه در آمریکا از اتباع روس خواست جوانب احتیاط را رعایت کنند.

نیکلای لاخونین، سخنگوی سفارت روسیه در آمریکا، اعلام کرد اخبار و اطلاعاتی را دال بر حمله تروریستی در شهر نیویورک دریافت کردیم و بنا بر گزارش سرکنسولگری روسیه در نیویورک، هیچ یک از اتباع روس در میان زخمی‌های این حمله نبوده‌اند.

او افزود: از اتباع روس می‌خواهیم جوانب احتیاط را رعایت و از حضور در مراکز شلوغ و پرازدحام خودداری کنند.

سخنگوی سفارت روسیه در آمریکا تاکید کرد: دو کشور می‌توانند در چارچوب تلاش‌های هماهنگ از جان شهروندان خود در برابر تروریسم محافظت کنند.

لاخونین درباره حمله شب کذشته نیویورک گفت: شیوه‌های مورد استفاده تروریست‌ها در سطح جهان مشابه است و روسیه به خوبی به آن‌ها واقف است. این کشور بار‌ها هدف چنین حملاتی قرار گرفته است.

او گفت: تنها اقدامات مشترک و هماهنگ از جمله از سرگیری تلاش‌های دستگاه‌های ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم می‌تواند امنیت شهروندان ما را تامین کند.

در حمله تروریستی روز دوشنبه در یک پایانه اتوبوس در شهر نیویورک سه تن زخمی شدند. مقامات آمریکا این حمله را تروریستی اعلام کردند و سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: فردی که تنها مظنون حمله تروریستی نیویورک شناسایی شده است ۲۷ سال دارد و اهل بنگلادش است.