صدراعظم آلمان با اشاره به پیروزی روسیه در سوریه اذعان کرد دولت مسکو در ایفای نقش خود برای ایجاد نظم جهانی موفق خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اعلام کرد روسیه امروز تلاش می‌کند در ایجاد نظم جهانی مشارکت داشته باشد و در این کار نیز موفق خواهد شد.

او در اظهار نظری درباره اقداماتی که اکنون روسیه در عرصه جهانی انجام می‌دهد اعلام کرد این کشور اکنون به فکر این است که در ایجاد نظم جهانینقش مهمی ایفا کند و تاکنون نیز در رسیدن به این هدف موفق بوده است. نمونه بارز آن بحران سوریه است.

صدر اعظم آلمان افزود: ما اکنون شاهد آن هستیم که روسیه به عنوان نیرویی تعیین کننده در ایجاد نظم جهانی نقش ایفا می‌کند. مرکل این خبر را بعد از اعلام روسیه مبنی بر خارج کردن بخش زیادی از نیرو‌های خود را از سوریه، بیان کرد.

پیش آنکه روسیه اعلام کند بخش زیادی از نیرو‌های خود را از سوریه خارج می‌کند ستاد نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کرده بود کل خاک سوریه از دست تروریست‌ها آزاد شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دیداری که به تازگی از پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب شرق لاذقیه در سوریه داشت اعلام کرد نیرو‌های روسیه از خاک سوریه خارج می‌شوند، اما هواپیما‌های روسیه همچنان مواضع تروریست را در هر جایی از خاک سوریه هدف قرار می‌دهند.