معاون وزیر خارجه کره جنوبی با بیان اینکه کره شمالی هرگز به عنوان یک کشور اتمی پذیرفته نمی‌شود، بر لزوم مذاکره با این کشور تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، شبکه تلویزیونی ای‌پی‌تی‌ان، چو هیون، معاون وزیر خارجه کره جنوبی، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک گفت: آنچه که هم‌اکنون مطرح است تنها به ارزیابی تهدید کره شمالی مربوط نمی‌شود، بلکه این موضوع به اقدام و اراده محکم و منسجم ما ضد این رژیم باز می‌گردد. کره شمالی همچنان به مخالفت‌های خود ضد خواست جامعه بین‌المللی دامن می‌زند.

او در ادامه مدعی شد: این رژیم (پیونگ‌یانگ) می‌خواهد که به عنوان یک کشور مسلح به تسلیحات اتمی بر اساس خواست‌ها و شرایط خود به رسمیت شناخته شود. پاسخ ما باید کاملا منفی باشد. ما نباید مرعوب اقدامات تحریک‌آمیز و مداوم کره شمالی شویم. ما باید به اصول خود پایبند باشیم و در این حال به رفتار‌های زشت این رژیم به طور رسمی پاسخ دهیم.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی افزود: با توجه به وضع اضطراری موجود، ما باید کره شمالی را مجاب کنیم که بدون شک این موضوع را درک کند که بهای سنگین اقدامات تحریک‌آمیز خود را پرداخت خواهد کرد. این رژیم باید بداند که هرگز به عنوان یک کشور اتمی پذیرفته نخواهد شد و مذاکره برای خلع سلاح اتمی تنها گزینه عملی است.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد نیز روز جمعه ضمن نادیده گرفتن درخواست آمریکا برای توقف آزمایش هسته‌ای به منظور فراهم کردن زمینه برای گفت وگو با پیونگ‌یانگ درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی، تاکید کرد: کره شمالی مادامی که به منافعش تجاوز نشده است، تهدیدی متوجه هیچ کشوری نمی‌کند.

جا سانگ نام در سخنرانی خود هیچ اشاره‌ مستقیمی به درخواست تیلرسون برای این توقف نکرد و آن را اقدام توام با استیصال آمریکا نامید که به سبب قدرت باورنکردنی جمهوری کره که با موفقیت به آرمان بزرگ و تاریخی تکمیل انرژی هسته‌ای خود دست پیدا کرده، وحشت کرده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، پیشتر در یک نشست شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک کره شمالی گفته بود توقف پایدار رفتار تهدید آمیز کره شمالی پیش از اجرای گفت وگو میان آمریکا و کره شمالی لازم است.