دولت دونالد ترامپ فهرستی از کلمات و عبارت ممنوعه را در اختیار سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا قرار داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی اعلام کرده است که از استفاده از برخی کلمات و عبارات در اسناد رسمی بودجه سال آینده اجتناب کنند.

واشنگتن پست نخستین بار روز گذشته (شنبه) این خبر را منتشر کرد و نوشت: دولت آمریکا به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها یک فهرست از 7 کلمه ممنوعه را ارائه کرده است. این کلمات ممنوعه عبارتند از: آسیب پذیر، حقوق، تراجنسیتی، تنوع، جنین، مبتنی بر سند، مبتنی بر علم.

کارکنان یک سازمان دیگر وابسته به وزارت بهداشت اعلام کردند که دولت آمریکا به آنها دستور داده است به جای استفاده از عبارت قانون مراقبت‌های بهداشتی باراک اوباما از کلمه اوباماکراستفاده کنند. همچنین برای اشاره به مکان‌هایی که مردم می توانند یارانه های بیمه بهداشتی را دریافت کنند، به جای استفاده از بازار از صرافی استفاده کنند.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا به این مسئله واکنش نشان داد و اعلام کرد: اینکه وزارت بهداشت و خدمات انسانی یک فهرست از کلمات ممنوعه داشته باشد، باعث ایجاد ناهماهنگی در بحث های مربوط به فرآیند بودجه می شود. وزارت بهداشت و خدمات انسانی همچنان به استفاده از بهترین مدارک علمی برای بهبود بهداشت همه آمریکایی ها ادامه می دهد.