وکیل رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره اعلام کرد، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با درخواست از یک نهاد دولتی برای دریافت ایمیل‌های محرمانه، قوانین را نقض کرده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، کوری لانگهوفر، وکیل تیم گذار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به سنا و مجلس نمایندگان ادعا کرد رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ده‌ها هزار ایمیل از جمله مکاتبات خصوصی و محرمانه میان یک مشتری و یک وکیل را از طریق عملکرد غیرقانونی کارمندان اداره خدمات عمومی به دست آورده است؛ اداره‌ای که از سرورهای ایمیل تیم ترامپ در دوره گذار نگهداری می‌کرد.

لانگهوفر ضمن متهم کردن اداره خدمات عمومی به افشای غیرقانونی اطلاعات خصوصی که مالک آن نبوده و کنترلی نیز بر آن نداشته و دادن این اطلاعات به رابرت مولر، این اداره را به نقض حقوق شهروندان آمریکایی که باید براساس متمم چهارم قانون اساسی از هرگونه تجسس و مصادره بی دلیل ایمن باشند، متهم کرد.

لانگهوفر در این نامه نوشت: دفتر این بازرس ویژه ظاهرا استفاده زیادی از این ایمیل‌های مصادره شده از تیم گذار ترامپ کرده است که شامل اطلاعات حساس نیز می‌شد.

وی افزود: اداره خدمات عمومی علاوه بر ایمیل‌های داخلی، پیام‌ها و ایمیل‌های مکاتبه شده از طریق لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های همراه و آیپدها را نیز با اجازه خودش به رابرت مولر داده است.

این وکیل در ادامه گفت: تیم ترامپ این مساله را نقض حریم خصوصی می‌داند و برخی از این اطلاعات توسط افراد ناشناس به رسانه‌ها نیز درز کرده است.

لانگهوفر در این نامه از کمیته نظارت مجلس نمایندگان و امنیت داخلی سنا خواست تا تضمین کند که گذارهای آینده مورد اینگونه سوءمدیریت‌ها از جانب نهادهای دولتی نخواهند شد.