وزیر امور خارجه فرانسه اظهار کرد: اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نتایج گزارش‌های پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکرد، این مساله به هیچ وجه موضع ما را در قبال ایران تغییر نمی‌دهد، امیدواریم ایران نیز تغییر موضع ندهد.

به گزارش مرور نیوز، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت: اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نتایج گزارش‌های پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکرد، این مساله به هیچ وجه موضع ما را در قبال ایران تغییر نمی‌دهد، امیدواریم ایران نیز تغییر موضع ندهد.

لودریان درباره سفرش به ایران گفت: به ایران سفر خواهم کرد تا سه نکته را با مقامات ایرانی مطرح کنم؛ نکته اول اینکه توافق هسته‌ای وین که به تصویب جامعه بین‌الملل نیز رسید و این امکان را فراهم می‌کند تا مانع دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شود، باید حفظ شود.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که آزمایش موشک‌های بالستیک و افزایش توانایی ایران در این زمینه ما را نگران کرده است زیرا این خطر وجود دارد که تعادل منطقه به هم بخورد.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: نکته سوم که از همه مهم‌تر است، حضور  ایران در سوریه است. راه حل صلح آمیز درباره اوضاع خاورمیانه از راه تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه امکان پذیر است و این که هر یک از طیف‌های مختلف در سوریه بتوانند بدون مداخلات خارجی در کنار یکدیگر در صلح زندگی کنند. این مشکل اساسی ما با ایران است که در این زمینه اختلاف نظر داریم. بهتر است در اسرع وقت برویم و این موضوع را به‌طور مستقیم به آنها بگوییم.

وی همچنین قرار است در روزهای آینده به واشنگتن سفر کند تا در دیدار با مقامات آمریکایی درباره ایران و توافق هسته‌ای گفت‌وگو کند.

 این در حالی است که مقامات کشورمان همواره هرگونه ادعا درباره حضور نیروهای ایران در سوریه را رد و تاکید می‌کنند که حضور ایران تنها به صورت مستشاری برای مقابله با تروریسم و بنا به درخواست دولت مشروع این کشور است.