دونالد ترامپ در پیامی توییتری از اعمال تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی استقبال کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از بی بی سی، پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر خود از این اقدام استقبال کرد و نوشت: شورای امنیت سازمان ملل 15 بر صفر، به اعمال تحریم های جدید علیه کره شمای رای مثبت داد. جهان خواهان صلح است، نه مرگ.

در قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل، صادرات نفت و فرآورده های نفتی به کره شمالی تا 90 درصد محدود می شود. چین و روسیه که از شرکای تجاری اصلی پیونگ یانگ هستند روز جمعه به اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی رای مثبت دادند. با وجود اینکه قطعنامه روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل با 9 رای هم به تصویب می رسید، همه 15 عضو شورای امنیت به آن رای مثبت دادند.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ، لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. تحریم های اخیر سازمان ملل در واکنش به آزمایش موشکی 28 نوامبر پیونگ یانگ اعمال شده است که آمریکا معتقد است این آزمایش بیشترین ارتفاع را در مقایسه با آزمایش های پیشین کره شمالی داشت.

دونالد ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که اگر کره شمالی حمله هسته ای انجام دهد، به طور کامل این کشور را ویران می کند. این در حالیست که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ترامپ را به علت لفاظی های مکرر بیمار روانی خوانده است.