وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: پیشنهاد رئیس جمهوری فرانسه به منظور تعیین بودجه ای جداگانه برای اتحادیه اروپا امری مهم برای اصلاح ساختار این اتحادیه است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، زیگمار گابریل، گفت از درخواست امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه برای تعیین یک بودجه جداگانه برای منطقه یورو حمایت می‌کند. گابریل هدایت حزب چپ میانه را تا اوایل امسال که به نفع مارتین شولتس، رئیس سابق پارلمان اروپایی کنار رفت، در دست داشت.

گابریل به مجله آلمانی فونکه و روزنامه فرانسوی اوئست-فرانس گفت: باید برای سرمایه‌گذاری بیشتر در آینده خودمان آماده باشیم. آلمان بزرگترین پیروز اتحادیه اروپاست و می‌تواند مشارکت بیشتری داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان گفت، پیشنهادات ماکرون برای اصلاح اتحادیه اروپا در مذاکرات ائتلافی بسیار مهم خواهد بود؛ این مذاکرات قرار است هفتم ژانویه به دنبال شکست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در توافق با دو حزب کوچکتر آغاز شود. او گفت، از ایده ماکرون برای تقویت اتحادیه اروپا و تبدیل آن به یک بازیگر جهانی حمایت می‌کند.

حزب چپ‌میانه سوسیال دموکرات‌ها در ابتدا امید داشت پس از آن شکست انتخاباتی مفتضحانه در سپتامبر به حزب اپوزیسیون تبدیل شود، اما برای ورود به دولت به همراه محافظه‌کاران و جلوگیری از برگزاری مجدد انتخابات متقاعد شد.

مرکل اوایل همین ماه پیشنهادات ماکرون را تایید کرده بود، اما آلمان تا زمانی که دولت جدیدی نداشته باشد در هر گونه تصمیم‌گیری قاطع روی هرگونه پیشنهاد محدودیت دارد. او تاکید دارد که زمینه‌های مشترکی با سوسیال دموکرات‌ها درباره آینده اروپا وجود دارد و می‌گوید باید تا پیش از انتخابات آتی اروپایی در ۲۰۱۹ به سرعت روی اصلاحات اتحادیه اروپا کار شود.