رئیس جمهور روسیه در سخنرانی گفت که آمریکا با مشکل واقعی روبروست و در آستانه مرحله جدیدی قرار دارد و باید سرگرم پرداختن به مسائل داخلی خود باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل مرور نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در سوچی گفت: جهان شاهد تغییر توزیع قدرت نظامی است و ما باید برای مقابله با چالش هایی که در مسیر ما قرار دارد، آمادگی داشته باشیم. بعضی از کشورهایی که تصور می کردند در جنگ سرد پیروز شدند، به دنبال تغییر روابط بین الملل بر اساس خواست خود بودند. بعضی از کشورها راه نادرستی را برای تحقق امنیت انتخاب کردند و باید در خط مشی و رویکرد خود بازنگری کنند.

رئیس جمهور روسیه افزود: بعضی طرف های بین المللی برای تغییر نظام ها در بعضی کشورها به شکل گیری گروه های تروریستی کمک کردند. ناتو برای سازگاری با اوضاع جدید تلاش نمی‌کند و به نظر می رسد به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی یک کشور از آن استفاده می شود. گسترش ناتو و استقرار تسلیحات نزدیک مرزهای ما مسئله خوشحال کننده ای نیست، زیرا ما تهدیدی برای هیچ کسی نیستیم. حدود سیصد میلیون نفر در اروپا در کشورهایی زندگی می کنند که عضو ناتو هستند، با این وجود ما را تهدیدی برای اروپا جلوه می دهند. ما برای حمله به هیچ کشوری تلاش نمی کنیم.

رئیس جمهور روسیه گفت آمریکا با مشکل واقعی روبروست و در آستانه مرحله جدیدی قرار دارد و باید سرگرم پرداختن به مسایل داخلی خود باشد. این سوال را مطرح می کنم که آیا آمریکا واقعا فکر می کند روسیه می تواند بر صحنه سیاسی آمریکا از جمله انتخابات تاثیرگذار باشد؟ آمریکا یک  ابرقدرت است و «جمهوری موز» نیست و سخن گفتن از دخالت ما در تبلیغات انتخاباتی این کشور مضحک است. ساده تر است که توجه مردم را به هکرهای روسی و جاسوس ها جلب کنند، تا اینکه به دنبال مشکلات واقعی داخلی کشورشان باشند.

پوتین افزود: تحریم ها به عنوان ابزاری برای اعمال فشار سیاسی به کار گرفته می شود. غربیها همواره تهدیدات خرافه آمیز و ساختگی را درباره ادعای تهدید نظامی روسیه مطرح می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تفاوتی با قبلی ها ندارد و طبقه متوسط را نادیده می گیرد.همه ابزارهای دموکراتیک موجود، صوری و ظاهری است و اکثریت شهروندان تاثیری بر قدرت ندارند. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مسایل اجتماعی را نادیده می گیرند.

پوتین افزود غربی ها تشکل های تجاری را برای دور زدن سازمان تجارت جهانی تشکیل می دهند.

رئیس جمهور روسیه گفت: ما شاهد سیلی از خون در سوریه هستیم. توافق با باراک اوباما درباره سوریه اجرا نشد.

پوتین افزود: ما شاهد نقص در راهبرد و ایدئولوژی در جهان هستیم و این مسئله باعث ایجاد بی اعتمادی در داخل جوامع می شود. ما از سوی بعضی از شرکای خود تمایل واقعی برای حل مسایل بین المللی نمی بینیم. مبارزه با تروریسم با تلاش های بین المللی اهمیت دارد و باید با تروریسم در همه جا مقابله کرد.

وی با اشاره به بی نتیجه ماندن تلاش های خود برای دستیابی به توافقی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا جهت پایان دادن به خونریزی ها در سوریه گفت: «در واقع جبهه ای متحد برای شکست دادن تروریسم شکل نگرفته است. در واشنگتن، نیروهایی هستند که تمام تلاش خود را به کار بستند تا مطمئن شوند توافق های ما به نتیجه نرسد.»