رئیس‌جمهور آمریکا یک خبرنگار سی‌ان‌ان را به دلیل طرح پرسش‌هایی درباره مهاجران، از کاخ سفید بیرون انداخت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از دیلی میل، « دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با نورسلطان نظربایف، همتای قزاقستانی خود در کاخ سفید یک خبرنگار شبکه سی ان ان را از اتاق بیرون انداخت!

جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان که در این کنفرانس خبری حضور داشت از ترامپ پرسید: «آیا می خواهید مهاجران بیشتری از نروژ بیایند؟ آیا شما همین را گفته بودید که مهاجران بیشتری را از نروژ می پذیرید؟ آیا درست است آقای رئیس جمهور؟»

دونالد ترامپ هم در پاسخ به پرسش این خبرنگار گفت: «من می خواهم آنها از همه جا بیایند. همه جا. از همه شما ممنونم.»

آکوستا باز هم در ادامه به پرسشهایش ادامه داد و پرسید: «مهاجرانی از نژاد قفقازی یا کشورهای سفید پوست؟ یا می خواهید مهاجرانی از بخشهای دیگر جهان هم بیایند؟ بر اساس رنگ پوستشان؟»

ترامپ1

ترامپ از این پرسش آکوستا خشمگین شد و با اشاره دست به سمت او گفت: «برو بیرون!»

پس از بیرون رانده شدن خبرنگار سی‌ان‌ان از کاخ سفید، وی در حساب توییتر خود به انتقاد از کاخ سفید پرداخت و نوشت: من سعی کردم از ترامپ سوال بپرسم. اتفاقی که افتاد من را یاد یک کشور دیگر می اندازند. نه در داخل کاخ سفید و نه در کشوری مثل آمریکا. هرگز تاکنون چنین رفتاری را ندیده بودم.

اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده است درباره اینکه ترامپ در روز پنجشنبه در یک نشست درباره مهاجران، کشورهای هائیتی و آفریقایی را به «چاه مستراح» تشبیه کرده و گفته است که بهتر است مهاجرانی از کشورهایی مثل نروژ به آمریکا بیایند.

این در حالی است که ترامپ گفت هرگز از چنین الفاظی استفاده نکرده است و اینها ساخته و پرداخته دموکراتهاست.