وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: هفته آینده سفری یک روزه به انگلیس خواهد داشت و امیدوار است از سفارت جدید آمریکا در لندن بازدید کند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد هفته آینده سفری یک روزه به انگلیس خواهد داشت و امیدوار است از سفارت جدید آمریکا در لندن بازدید کند. تیلرسون که در بازگشت از ساحل غربی آمریکای شمالی با خبرنگاران مصاحبه کرد درباره افتتاح رسمی ساختمان جدید سفارت این کشور در لندن چیزی نگفت. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه مخالفت با فروش ساختمان قدیمی سفارت، سفر به لندن را که برای ماه آینده ترتیب داده شده بود، لغو کرد.

خبرنگاران از تیلرسون پرسیدند آیا او هم مانند دونالد ترامپ فکر می‌کند که جابجایی سفارت اشتباه بوده و مکان جدید آن خوب نیست؟ تیلرسون در پاسخ گفت: «این تصمیمی است که گرفته شده و به نظرم نیازی نیست دوباره آن را مرور کنیم».

با اینکه آمریکا و انگلیس سال‌هاست که با هم متحد بوده اند، لغو سفر ترامپ به لندن بر روابط آنها تاثیر بدی خواهد داشت. یک سال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ می‌گذرد اما او هنوز به لندن سفر نکرده است. شهروندان لندن با ورود ترامپ به شهرشان مخالف هستند و می‌گویند اگر این مرد گستاخ و بی ثبات که با ارزش‌های آنها مخالف است به انگلیس سفر کند تظاهرات می‌کنند.

گفته می‌شود از زمانیکه انگلیس تصمیم گرفته از اتحادیه اروپا خارج شود و با مشکلاتی روبرو شده است، ارزش آن برای آمریکا کاهش یافته است. اما آمریکا این موضوع را رد می‌کند. تیلرسون در این رابطه گفت: «به هیچ وجه اینطور نیست. ما هنوز ارتباط ویژه‌ای با مردم انگلیس داریم. همانطور که می‌دانید ترامپ از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرد و هنوز هم معتقد است آنها تصمیم درستی گرفتند».

انتقال سفارت آمریکا از میدان «گروسونور» در منطقه اعیان‌نشین «می‌فر» به مکانی در کرانه جنوبی رودخانه «تیمز» در زمان جرج بوش –رئیس‌جمهور اسبق آمریکا- در سال 2008 مورد توافق قرار گرفت.