وزیر خارجه ترکیه برای مذاکره درباره وضعیت نیروهای این کشور در عراق و نیز گفت و گو درباره شرایط منطقه وارد عراق شد.

به گزارش مرور نیوز، ، به نقل از سایت النشرة، وزارت خارجه ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که این سفر با دعوت « ابراهیم جعفری»، وزیر خارجه عراق انجام می‌شود. « مولد چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه در این سفر مسایل مربوط به روابط فعلی میان ترکیه و عراق از جملهحضور نظامیان ترکیه در اردوگاه بعشیقه را با مسئولان عراقی بررسی می‌کند.

همچنین قرار است وی علاوه بر کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ابراهیم جعفری، همتای عراقی‌اش با « حیدرالعبادی»، نخست وزیر، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان،‌ فواد معصوم، رئیس جمهور عراق و نیز رهبران احزاب ترکمان عراق دیدار و گفت وگو کند.

پیش‌بینی می‌شود، موضوعاتی چون حضور نظامی ترکیه در بعشیقه در شمال موصل، پایگاه‌های حزب کارگران ترکیه در شمال عراق، صادرات نفت از بندر «جیهان» ترکیه و منابع آبی مشترک دو کشور در صدر گفتگوهای چاووش اوغلو در بغداد قرار داشته باشد.

از سال ۲۰۱۵ دو کشور ترکیه و عراق در مورد حضور نیروهای ترکیه‌ای در منطقه بعشیقه با یکدیگر اختلاف دارند، گروه‌های سیاسی عراق بر لزوم عقب‌نشینی این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند.

العبادی نیز سه شنبه گذشته با اشاره به آمادگی بغداد برای تمام کردن این ماجرا تاکید کرد، اخراج نیروهای ترکیه‌ای از خاک عراق به راه‌حلی استراتژیک نیاز دارند.