وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه پیروزی ترکیه بر داعش نگرانی ترکیه را برطرف نمی کند اعلام کرد: مقامات آنکارا پیش از حمله هوایی به عفرین در شمال سوریه، واشنگتن را در جریان عملیات نظامی ترکیه قرار داده بودند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از وی‌اوای؛ «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته پیش از سفر به مقصد آسیای جنوب شرقی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیروزی ترکیه بر داعش نگرانی ترکیه رابر طرف نمی کند گفت: دولت ترکیه قبل از هدف قرار دادن شمال سوریه، واشنگتن را از این این حمله هوایی مطلع کرده بود.

او گفت: آنها (ترکیه) پیش از حمله، ما را از عملیات هوایی مطلع کردند.

مقامات عالی رتبه ترکیه به صورت تلفنی واشنگتن را در جریان حمله هوایی به غفرین قرار دادند

متیس اظهار کرد: مقامات عالی رتبه ترکیه به صورت تلفنی واشنگتن را در جریان حمله هوایی به عفرین قرار دادند. آنها به ما گفتند که قصد اجرای عملیات را دارند و با ما مشورت کردند. ما نیز در ادامه با ترکیه همکاری می کنیم.

واشنگتن نگرانی های آنکارا در منازغه با سوریه را درک می کند

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: پیروزی بر داعش، نگرانی های ترکیه را برطرف نمی کند. واشنگتن نگرانی های آنکارا در منازعه مرزی با سوریه را درک می کند. ترکیه یکی از متحدان ناتو است و تنها کشور عضو ناتو که با مشکلات امنیتی در داخل مرزهایش مواجه است. بنابراین نگرانی آن و اقداماتی که انجام می دهد مشروع است.

هیچ یک از نیروهای نظامی آمریکا در معرض حمله هوایی ترکیه قرار ندارند

متیس در انتهای اظهاراتش با اشاره حضور بیش از 2000 پرسنل نظامی آمریکایی در سوریه گفت: هیچ یک از نیروهای نظامی آمریکا در معرض حمله های ترکیه قرار ندارند.

ترکیه روز شنبه شهر مرزی عفرین در شمال سوریه را هدف حمله های هوایی قرار داد. در این عملیات، بیش از ۷۰ جنگنده ترکیه‌ای در ۷ بخش از منطقه عفرین، دست به حملات هوایی زدند و 108 هدف از مجموع 113 موضع را نابود کردند.