نخست وزیر ژاپن اعلام کرد در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی 2018 شرکت خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز، «شینرو آبه»، نخست وزیر ژاپن  با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی 2018 شرکت میکند اعلام کرد: در این سفر می‌خواهد با رییس جمهور کره جنوبی درباره مساله بردگی جنسی زنان کره‌ای توسط ژاپنی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم گفتگو کند و در این دیدار موضع ژاپن درباره درخواست سئول را اعلام کند.

یک رسانه ژاپنی پیشتر اعلام کرده بود که یک منبع آگاه نزدیک به شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است که علی‌رغم دعوت «مون جائه این»، رییس جمهور کره جنوبی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ شرکت نمی‌کند.

یکی از مشکلاتی که بین این دو کشور مطرح است، درخواست غرامت کره جنوبی برای تجاوز جنسی سربازان ژاپنی در جنگ جهانی دوم به زنان کره‌ای بوده است.

اواخر سال ۲۰۱۵ توافقی بین دو کشور برای حل و فصل این مساله حاصل شد و دو طرف قرار گذاشتند که به کسانی که بعد از اسارت زنده مانده اند، مبالغی به عنوان غرامت پرداخت شود. اما چندی پیش کره جنوبی اعلام کرد که این غرامت برای تامین نیازهای قربانیان کافی نیست و توکیو باید گام‌های بیشتری در این باره بردارد. 

هم چنین نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که در دیدار با مون درباره تهدید کره شمالی مذاکره خواهد کرد.

وی ادامه داد: من در این دیدار، لزوم همکاری و هماهنگی بیشتر میان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در مقابله با کره شمالی مطرح کرده و بر ادامه فشار حداکثری علیه پیونگ یانگ تاکید خواهم کرد.