رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه در اظهاراتی عنوان داشت که ارتش این کشور شهر عفرین سوریه را اشغال نمی کند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان  رئیس جمهور ترکیه در اظهارات خود گفت: ما عفرین سوریه را اشغال نمی کنیم بلکه با تروریست هایی که در این مکان هستند مبارزه می کنیم.

اردوغان در ادامه گفت: عملیات شاخه زیتون یک هشدار جدی برای کسانی است که حق ترکیه را در مبارزه با تروریسم قبول ندارند.

اردوغان گفته است که قصد دارد تا دایره عملیات نظامی را به منبج بکشاند. منبج شهر کردنشین دیگری است که در فاصله حدود 100 کیلومتری شرق عفرین واقع شده و بخشی از نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند.

در همین رابطه دونالد ترامپ رئیس جمهور ترکیه به اردوغان هشدار داد تا مانع رویارویی احتمالی ارتش ترکیه با نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه شود.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه در یک گفتگوی تلفنی با همتای خود رجب طیب اردوغان، به طور مشخص از او خواسته است تا تحرکات نظامی خود در سوریه را محدود کرده و نگذارد نیروهای تحت امر او در جریان عملیات وارد درگیری با نیروهای ارتش آمریکا شوند.

با این حال یک منبع نزدیک به دولت ترکیه گفته است که کاخ سفید در بیانیه خود در این زمینه، جملات گفته شده در مکالمه دو رئیس جمهوری را اشتباه منعکس کرده است. خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع نوشت که منظور رئیس جمهوری آمریکا رویارویی نظامی دو ارتش نبوده است.

ارتش ترکیه حملات زمینی و هوایی خود را از یک هفته پیش با نام «عملیات شاخه زیتون» در منطقه عفرین واقع در شمال سوریه آغاز کرده است. هدف ترکیه از این عملیات پاکسازی مرزهای جنوبی این کشور از گروه‌های شبه نظامی کرد به ویژه یگان‌های مدافع خلق اعلام شده که دولت آنکارا آنها را در پیوند با گروه «تروریستی» پ ک ک در جنوب شرقی این کشور می‌نامد.