برخی از منابع امنیتی به رسانه‌های افغانستان اعلام کردند که انفجار در منطقه دیپلمات نشین کابل تاکنون پنج کشته و بیش از 50 زخمی برجا گذاشته است.

به گزارش مرور نیوز، در حالی که یک هفته از حمله به هتل بین‌المللی اینترکانتیننتال در پایتخت افغانستان می‌گذرد لحظاتی قبل انفجار دیگری منطقه دیپلمات نشین کابل را لرزاند.

انفجار انتحاری توسط خودروی بمب گذاری شده در منطقه «وزیر اکبرخان» در کابل تاکنون دستکم 40 نفر کشته و بیش از 140 تن دیگر زخمی شده‌اند.

مقامات امنیتی افغان اعلام کردند که این انفجار در در حومه چهارراه «صدارت» در منطقه «وزیراکبرخان» بوقوع پیوسته است.

وزارت کشور افغانستان تصریح کرد که حمله توسط یک آمبولانس بمب‌گذاری شده صورت گرفته است.

 «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

«اسماعیل کاووسی» سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان به «طلوع‌نیوز» گفت که در این حمله 40 نفر کشته و 140 تن دیگر زخمی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد که وزارت بهداشت و درمان افغانستان در حال رسیدگی به زخمی‌های این انفجار است اما انتظار می‌رود که تلفات افزایش یابد زیرا آمارهایی که ارائه شده هنوز نهایی نیست.

«محب‌الله زبیر» از اعضای معاونت درمانی وزارت بهداشت اظهار داشت که «کابل‌ آمبولانس» در حال انتقال زخمی‌ها به بیمارستان‌های سطح شهر هستند.

وی افزود: زخمی‌های این حمله به بیمارستان‌های «وزیراکبرخان»، «بیمارستان امنیت»، «سردارداودخان»، «بیمارستان ایمرجنسی» و «جمهوریت» در حال انتقال هستند.

بیمارستان جمهوریت نیز در نزدیکی محل انفجار قرار دارد و به گفته مقامات وزارت بهداشت بخشی از آن نیز دچار تخریب شده است.

به گزارش خبرنگاران در توئییتر، هنوز بسیاری از زخمی‌های هنوز در حال انتقال از محل انفجار هستند.

وی افزود: برخی از آسیب دیدگان انفجار نیاز به جراحی و مراقبت‌های ویژه دارند و این تسهیلات تنها در بیمارستان ایمرجنسی میسر است. اما به دلیل آمار بالای تلفات این بیمارستان توان پذیرش زخمی‌ها را ندارد.

این سومین حمله انتحاری از روز گذشته در افغانستان محسوب می‌شود، شب گذشته شهرک «عینومینه» ولایت قندهار شاهد انفجار بود  و صبح امروز نیز حمله انتحاری پاسگاه مرکزی پلیس شهرستان «نادعلی» در هملند را هدف قرار داد.