نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به مسکو سفر کرده، قرار است درباره ضرب الاجل رئیس‌جمهور آمریکا برای اصلاح برجام و ادعایش درباره حضور نظامی ایران در سوریه گفت‌وگو کند.

به گزارش مرور نیوز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) برای یک سفر پنج ساعته به مسکو رفت.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، انتظار می‌رود نتانیاهو در این دیدار درباره ضرب العجل تعیین شده توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به اروپا برای اصلاح توافق هسته ای با ایران در فرصت 120 روزه پس از تمدید تعلیق تحریم‌های ایران و به علاوه ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر تقویت جایگاه نظامی ایران در سوریه رایزنی کند.

حضور نظامی ایران در سوریه و لبنان رو به افزایش است

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و فرمانده اطلاعات ارتش در این سفر نتانیاهو را همراهی می‌کند. وی که مدعی است حضور نظامی ایران در سوریه و لبنان رو به افزایش است، می‌خواهد از آزادی عمل در مرز هوایی هر دوی این کشورها برخوردار باشد.

همچنین انتظار می‌رود نتانیاهو روی حق اسرائیل برای جلوگیری از انتقال تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله لبنان از طریق خاک سوریه پافشاری کند.

نتانیاهو و پوتین آخرین بار در اوت 2017 در سوچی دیدار و گفت‌وگو کردند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار نیز درباره ادعاهای خود مبنی بر تلاش ایران برای تقویت جایگاه نظامی‌اش در سوریه و لبنان گفت‌وگو کرد.

نتانیاهو

ایران به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در سوریه پس از نابودی داعش است

 مقامات رژیم صهیونیستی بارها ادعا کرده‌اند که ایران به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در سوریه پس از نابودی داعش است. این در حالی است که مقامات کشورمان همواره  تاکید کردند حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری و به درخواست دولت مشروع دمشق بوده است.