در پی حملات تروریستی مرگبار طالبان در افغانستان، دونالد ترامپ اعلام کرد با طالبان مذاکره نخواهیم کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از نشریه پولیتیکو، در پی حملات مرگبار گروه تروریستی طالبان در روزهای اخیر در افغانستان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در مهمانی ناهاری که با اعضای شورای امنیت سازمان ملل داشت، اعلام کرد که با طالبان مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود: ما درباره اینکه چگونه می توانیم گروه طالبان را شکست دهیم، مذاکره می کنیم. من فکر نمی کنم که مذاکره ای با آنها صورت بگیرد. من فکر نمی کنم که در حال حاضر ما آماده مذاکره باشیم. در آنجا جنگ کاملا متفاوت است. آنها چپ و راست مردم را می کشند. مردم بی گناه چپ و راست کشته می شوند. بنابراین با طالبان مذاکره نمی کنیم. ما آنچه را که باید تمام کنیم، تمام می کنیم.

کشتار در افغانستان ادامه دارد

ترامپ خاطرنشان کرد: کشتار در کل افغانستان ادامه دارد؛ بنابراین ما نمی خواهیم با طالبان مذاکره کنیم.

ترامپ

او این اظهارات را پس از بمب گذاری چند روز پیش طالبان در یک آمبولانس مطرح کرد. در پی این حمله تروریستی در یک چهارراه در شهر کابل، 103 نفر کشته و بیش از 200 نفر مجروح شدند. گروه تروریستی طالبان همچنین مسئولیت یک حمله دیگر را که در هتل اینترکانتیننتال کابل رخ داد و به کشته شدن 22 نفر منجر شد، بر عهده گرفته است.

تعدادی از مشاوران سیاست خارجی آمریکا پیشتر مدعی شده‌اند که گسترش حضور نظامی در افغانستان می تواند گروه تروریستی طالبان را به پای میز مذاکره بکشاند. تعداد کل سربازان آمریکایی حاضر در افغانستان از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید از 8500 نفر به 14000 نفر رسیده است ولی این نظامیان در ایجاد ثبات در این کشور همچنان ناکام مانده‌اند.