رئیس جمهوری آمریکا خواستار اختصاص‌دادن بیش از ۶۳۰ میلیون دلار در غالب کمک‌های غیرنظامی واشنگتن به افغانستان شده است؛ این مبلغ در راستای بهبود سیستم تعلیم و تربیت، بهداشت و بهبود دولتداری افغانستان به مصرف خواهد رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا طرح اعطای 5 میلیارد دلار کمک نظامی به کابل را پیشنهاد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در طرح بودجه سال مالی ۲۰۱۹  این کشور پیشنهاد کرد تا بیش از ۵ میلیارد دلار به نیازهای نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص داده شود.

گفته می‌شود که رئیس جمهوری آمریکا همچنین خواستار اختصاص‌دادن بیش از ۶۳۰ میلیون دلار در غالب کمک‌های غیرنظامی واشنگتن به افغانستان شده است؛ این مبلغ در راستای بهبود سیستم تعلیم و تربیت، بهداشت و بهبود دولتداری افغانستان به مصرف خواهد رسید.

لازم به ذکر است که پاییز سال ۲۰۱۷ نیز رسانه‌های افغانستان گزارش‌هایی منتشر  کردند مبنی بر اینکه آمریکا در غالب برنامه حمایت از نیروهای مسلح افغانستان، ۲ فروند هلیکوپتر «بلک هاوک» را به  نیروی هوایی ارتش افغانستان تحویل داده است.

کمک  ۶۳۰ میلیون دلاری غیر نظامی ترامپ به افغانستان

تحویل ۱۵۰ فروند هلیکوپتر بلک هاوک، به ارتش افغانستان

براساس اطلاعات، ایالات متحده آمریکا در نظر دارد تا در کل ۱۵۰ فروند هلیکوپتر بلک هاوک، به ارتش افغانستان تحویل دهد.

در ماه ژانویه نیز رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که پنتاگون تصمیم دارد تا در بهار سال جاری حضور نظامی خود در افغانستان را گسترش دهد. گفته می‌شود حدود یک هزار مستشار نظامی، تعدادی جنگنده های بدون سرنشین و جنگ‌افزار نیز در این راستا به افغانستان ارسال خواهد شد.