سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن داعش را به افغانستان منتقل نکرده است بلکه این گروه خود به نقاط دیگر جهان رفته است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اطلس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا انتقال داعش توسط آمریکا به افغانستان را رد کرد.

«هیتر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن هرگز داعش را به افغانستان منتقل نکرده است بلکه داعش خود به نقاط دیگر جهان رفته است.

این اظهارات مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که روس ها بارها اعلام کرده اند آمریکا تروریست های داعش را به افغانستان انتقال کرده است.

نائورت در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید؛ ایران و روسیه می گویند آمریکا اعضای داعش را به افغانستان منتقل کرده است تا منطقه را نا امن کند، جواب داد؛ نه هرگز اینگونه نیست.

وی افزود که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی که برای مقابله با داعش و با مشارکت ۷۵ کشور برگزار شد، کشورهای حاضر در ائتلاف را تشویق کرد که نگاه گسترده تری به داعش داشته باشند. این ائتلاف برای نخستین بار برای مقابله با داعش در عراق و سوریه تشکیل شد.

داعش

صحبت های نائورت در رابطه با قدرت گرفتن داعش درافغانستان و جنوب شرق آسیا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما شاهد آن هستیم که داعش به نقاط دیگر جهان رفته است. شما گزارش های مربوط به حملات تروریستی را در کشورهای دیگر می بینید. وزیر امور خارجه آمریکا امروز در رابطه با قدرت گرفتن داعش درافغانستان و جنوب شرق آسیا صحبت کرد.

این اظهارات مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که مقامات روسی بارها تاکید کردند که آمریکا در حال انتقال داعش از سوریه و عراق به افغانستان است. مقامات روس می گویند؛ آمریکایی ها با انتقال داعش به شمال افغانستان قصد ناامن کردن کشورهای آسیای میانه و روسیه را دارند.

در همین حال چندی پیش نیز مقامات ایرانی گفته بودند که آمریکا می خواهد از طریق انتقال داعش به افغانستان، منطقه را ناامن کند تا حضور نظامی خود را توجیه کند.