«مسعود بارزانی» بار دیگر بغداد را تهدید کرد که اگر حقوق کردستان عراق را براساس قانون اساسی این کشور به رسمیت نشناسد بر جدایی از عراق اصرار خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق افزود: حقوق کردستان عراق را به رسمیت نشناسید از عراق جدا می شویم. وی که روز پنجشنبه در جمع اعضای پارلمان این حزب سخن می گفت،برگزاری همه پرسی در زمره حقوق طبیعی مردم کردستان عراق به شمار می رود و کردها از تفکر همه پرسی و استقلال دست برنخواهند داشت.
مسعود بارزانی اضافه کرد: اگر بغداد به حقوق کردستان عراق براساس قانون اساسی عراق اعتراف نکند، قطعا ما بار دیگر بر جدایی از عراق اصرار خواهیم ورزید.
به ادعای بارزانی، نقض قانون اساسی عراق و برهم زدن توافقات سیاسی از سوی بغداد مشوق اصلی مردم کردستان عراق در برگزاری همه پرسی بود.
بارزانی در خصوص اختلافات داخلی کردستان عراق نیز تصریح کرد که برگزاری انتخابات تنها راه حل برای پایان دادن به تنش های سیاسی در منطقه کردستان عراق است.
همه پرسی اقلیم کردستان عراق در سوم مهرماه سال جاری به رغم مخالفت های شدید داخلی و خارجی در اقلیم کردستان عراق برگزار و باعث قطع ارتباط اقلیم با جهان خارج و بغداد شد.