«عبدالعزیز بن حبتور» رئیس دولت نجات ملی یمن شامگاه پنجشنبه با تکذیب ادعای برخی کشورهای مبنی بر تجهیز ارتش یمن به موشک های ایرانی گفت: ایران هیچ موشکی در اختیار ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار نداده است.

به گزارش مرور نیوز، حبتور در گفت و گو با شبکه خبری المیادین با اشاره به این که حزب کنگره مردمی در حکومت نجات ملی یمن، حضور کامل دارد، بر ادامه مشارکت (با جنبش انصارالله) در صنعا تاکید کرد.
رئیس دولت نجات ملی یمن با اشاره به این که حزب کنگره مردمی برای بازسازی خود به زمان نیاز دارد، یادآور شد: «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن به صورت روشن و شفاف در سخنانش بر ضرورت مشارکت میان کنگره مردمی و انصارالله تاکید کرده است.
بن حبتور با اشاره به این که رویکرد انصارالله و حزب کنگره، آن است که در مذاکرات با دولت هادی، یک هیات مذاکره کننده ملی تشیکل شود، افزود: نسخه جدید مذاکرات یمن براساس نمونه های پیشین آن در ژنو و عمان برگزار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که امارات و عربستان چشم طمع به خاک یمن دوخته اند، تصریح کرد: اماراتی ها درصدد آن بودند که بندر «عدن» (درجنوب یمن) را بندر فرعی «دبی» باشد که در این باره شکست خورده اند.
بن حبتور در ادامه یادآور شد: امارت به بخشی از یمن (جنوب) و عربستان به بخش دیگری (شمال) آن چشم دوخته و این نقشه این دو کشور است.
وی در پایان برآورد خود را از ماموریت «اسماعیل ولد شیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن اعلام کرد و افزود: او اختیاری نداشت، چرا که تصمیم نهایی را کشورهای متجاوز می گرفتند.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرد.