دادگاه الجزایر حکم اعدام یک جاسوس اسرائیلی به همراه 10سال زندان برای دیگر افراد عضو یک باند تروریستی را صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روزنامه الجزایری 'النهار' جاسوس اسرائیلی در دستگاه قضایی الجزایر حکم اعدام گرفت. این در حالی است که دستگاه امنیتی در ماه ژانویه / دی2017 اعلام کرد که یک شبکه بین المللی را که برای رژیم صهیونیستی جاسوسی می کرد در استان 'گاردایا' واقع در 600 کیلومتری جنوب پایتخت الجزایر شناسایی واعضای آن را دستگیر کرد.
اعضای این شبکه تروریستی دارای تابعیت های مختلف لیبی، مالی، اتیوپی، لیبریا، نیجریه، کنیا وغنا بودند.
روزنامه 'النهار' چاپ الجزایر در شماره امروز خود نوشت: دادگاه جنایی گاردایا حکم اعدام جاسوس اسرائیلی را که لبنانی الاصل ودارای تابعیت لیبریایی ومعروف به 'علاء الدین فیصل' بود صادر کرد.
این دادگاه همچنین اعضای دیگر این باند تروریستی بین المللی را که دارای تابعیت های مالی، گینه وغنا بودند به 10سال حبس و پرداخت جریمه مالی200 هزار دیناری محکوم کرد.
دادگاه الجزایر اعضای این باند بین المللی را به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی با هدف اخلال در امنیت الجزایر وتوزیع بروشورهایی به منظور ایجاد نا امنی وبی ثباتی وچند اتهام دیگر محکوم کرد.
'علاء الدین فیصل' متهم اصلی این پرونده جاسوسی که هنگام دستگیری از ناحیه پا زخمی وبه همراه بروشورها ونامه های محرمانه وکتاب های تبلیغاتی برای رژیم صهیونیستی ومبالغی پول الجزایری وارز ودستگاه های ارتباطی پیشرفته دستگیر شده بود امروز در دادگاه حاضر شد.
جاسوس مذکور در ابتدا منکر شناخت دیگر افراد باند جاسوسی شد اما اسناد وشواهد وتماس هایش ثابت کرد که وی دیگر افراد باند را می شناسد. همچنین تماس های وی با مزدور فراری 'جینودوک' که نام واقعی وی' موسی دیارا' ودارای تابعیت مالی بود وموفق به فرار به کشورش شد ثابت کرد.
این روزنامه به نقل از متهم اصلی در دادگاه اعلام کرد که وی مرتب به لبنان ویک روستای مرزی فلسطین اشغالی وسپس به الجزایر واز آنجا به اروپا سفر می کرده واز استان وهران در 400 کیلومتری غرب الجزایر به گاردایا برای درمان رفته بوده است.
دادگاه الجزایر هدف از نقل وانتقال وی ودیگر اعضای باند بین المللی جاسوسی را انتقال دستورها واجرای توطئه ها طبق نقشه های توقیف شده ذکر کرد.
این اولین بار نیست که دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد اقدام به جاسوسی علیه الجزایر می کند رسانه های الجزایری و آلمانی از دو سال قبل اخبار جاسوسی موساد درباره الجزایر از آلمان را منتشر کردند.